• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر روش کسب دانش بر نوآوری کارآفرینان در کسب‌و‌کارهای حوزه صنعت کشاورزی مورد مطالعه: کسب‌و‌کارهای گلخانه‌ای شهر پاکدشت

    (ندگان)پدیدآور
    کشاورزی, علی حسینصفری, سعیدخوشخو تیتکانلو, صادق
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    848.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش تأثیر روش کسب دانش بر شکل‌گیری نوآوری‌های کارآفرینان ایرانی در کسب‌و‌کارهای صنعت کشاورزی گلخانه‌ای بررسی شده‌است. پژوهش از منظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. گردآوری اطلاعات با پرسشنامه‌ای با پایایی 84/0 انجام شد. مؤلفه‌های کسب دانش، هوشیاری کارآفرینانه، و نوآوری کارآفرینان بررسی شدند. برای جامعه آماری 600 نفره صاحبان و مدیران کسب‌و‌کارهای صنعت کشاورزی گلخانه‌ای در شهرستان پاکدشت استان تهران، 234 نفر حداقل تعداد نمونه محاسبه شد. از تعداد 270 پرسشنامه توزیع شده 247 پرسشنامه پاسخ داده شد. داده‌ها توسط نرم‌افزار آماری SPSS و نرم‌افزارPLS2 Smart با استفاده از معادلات ساختاری تجزیه‌و‌تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد روش‌های کسب دانش، به ترتیب اهمیت شامل: رویه‌های مدیریت، آموزش و یادگیری، به میزان قابل‌توجهی بر نوآوری کارآفرینان جامعه آماری مورد بررسی مؤثرند؛ و این تأثیر از طریق متغیر واسطه‌ای هوشیاری کارآفرینانه، تعدیل می‌شود. کسب دانش از رویه‌های مدیریت بیشترین تأثیر را بر نوآوری کارآفرینان داشت و کسب دانش از شبکه‌های اجتماعی، بر نوآوری کارآفرینان بی‌تأثیر بود. بین افراد با سنین مختلف و تحصیلات متفاوت، از نظر هوشیاری کارآفرینانه و نوآوری، تفاوت معناداری وجود دارد.واژگان کلیدی: روش‌های کسب دانش، رویه‌های مدیریت، آموزش و یادگیری، نوآوری کارآفرینان، هوشیاری کارآفرینانه
    کلید واژگان
    روشهای کسب دانش
    رویه های مدیریت
    آموزش و یادگیری
    نوآوری کارآفرینان
    هوشیاری کارآفرینانه
    مدیریت دانش

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران
    Iranian Research Organisation for Science and Technology
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی / دانشگاه شاهد
    عضو هیأت علمی / دانشگاه شاهد
    کارشناس ارشد / دانشگاه شاهد

    شاپا
    2008-5060
    2345-444X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2016.411
    http://jtdm.irost.ir/article_411.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449867

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب