نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعنابستانی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorعنابستانی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T01:15:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T01:15:25Z
dc.date.available1399-08-01T01:15:24Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T01:15:25Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-02en_US
dc.date.submitted1394-05-11fa_IR
dc.identifier.citationعنابستانی, علی اکبر, عنابستانی, زهرا. (1394). عوامل مؤثر بر انتخاب شهر مشهد به‌عنوان هدف گردشگری پزشکی. نشریه گردشگری شهری, 2(3), 275-289. doi: 10.22059/jut.2015.58448fa_IR
dc.identifier.issn2423-6926
dc.identifier.issn2423-6918
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2015.58448
dc.identifier.urihttps://jut.ut.ac.ir/article_58448.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449742
dc.description.abstractگردشگری پزشکی موضوعی کاملاً جدید است. این نوع گردشگری با مداخلة مستقیم مسائل پزشکی ارتباط دارد و انتظار می‌رود نتایج چنین مسافرت‌هایی اساسی و طولانی‌مدت باشد. گردشگری پزشکی امروزه صنعتی جهانی با دامنة وسیعی از ذی‌نفعان، شامل واسطه‌ها، ارائه‌دهندگان مراقبت سلامت، بیمه‌ها و ایجادکنندگان وب‌سایت‌هاست. در این مقاله، تلاش شد عوامل مؤثر بر انتخاب کلان‌شهر مشهد جهت درمان از دیدگاه گردشگران پزشکی بررسی شود. روش تحقیق در این مطالعه، از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی‌ـ تحلیلی است و روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای و میدانی و روش تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات هم به‌صورت آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و استنباطی (تحلیل عاملی و آزمون T تک‌نمونه‌ای) انجام گرفته است. جامعة آماری تحقیق، شامل گردشگران حاضر در شهر مشهد، که براساس برآوردها در سال 1393 حدود 13 هزار نفر است، طبق فرمول کوکران تعداد نمونة لازم 80 نفر به‌دست آمد. با توجه به یافته‌های تحقیق، میزان کیفیت خدمات درمانی با آمارة 9/16 درصد بیشترین تأثیر را بر انتخاب این شهر جهت درمان از سوی گردشگران پزشکی داشته است. همچنین بر پایة آزمون T تک‌نمونه‌ای اختلاف معناداری بین میانگین عوامل و میانة نظری 3 در شهر مشهد از دیدگاه گردشگران وجود دارد که بیانگر اثرگذاری درخور ‌ملاحظة این عوامل در انتخاب این شهر برای درمان است. با توجه به یافته‌ها، راهکارهایی شامل احداث شرکت‌های خدمات گردشگری پزشکی، اطلاع‌رسانی در مورد گردشگری پزشکی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی (تلویزیون، ماهواره، اینترنت و...)، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های متولی امر گردشگری و پزشکی و... پیشنهاد شده است. <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent805
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofنشریه گردشگری شهریfa_IR
dc.relation.ispartofurban tourismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2015.58448
dc.subjectگردشگری پزشکیfa_IR
dc.subjectخدمات درمانیfa_IR
dc.subjectسهولت دسترسیfa_IR
dc.subjectپزشک متخصصfa_IR
dc.subjectشهر مشهدfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر بر انتخاب شهر مشهد به‌عنوان هدف گردشگری پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشی مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی‌ـ دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری‌ـ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage275
dc.citation.epage289


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد