استفاده دانشجویان دختر از لوازم آرایشی و عوامل جامعه شناختی مؤثر بر آن
(ندگان)پدیدآور
مرادی, گلمرادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این مطالعه بررسی نقش عوامل جامعهشناختی مؤثر بر استفاده دختران جوان از لوازم آرایشی میباشد. این پژوهش با روش ییمایش انجام و دادههای آن از طریق پرسشنامه جمع آوری شدند. جامعه آماری کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد واحد اسلام آبادغرب بود. تعداد جامعه آماری برابر 784 نفر است. از این تعداد، 400 نفر بر اساس نمونهگیری تصادفی ساده برای مطالعه انتخاب شدند. یافتههای پژوهش نشان میدهد بین متغیرهای، تمایل به جلب توجه، تشخص طلبی، میزان نوگرایی، میزان گرایش دینی و تحصیلات پدر و مادر با استفاده از لوازم آرایشی رابطه معنی دار وجود دارد. نتایج ضریب رگرسیونی نشان میدهد که شش متغیر تمایل به جلب توجه، میزان تشخص طلبی، میزان نوگرایی، میزان درآمد، وضعیت شغلی و وضعیت تأهل، به ترتیب میزان اهمیتی که در تبیین متغیر وابسته داشتهاند، وارد معادله شده و در مجموع مقدار 51 درصد از واریانس متغیر وابسته را تبیین نمودهاند.
کلید واژگان
تشخص طلبیدانشجو
دختران.
گرایش دینی
لوازم آرایشی
نوگرایی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
مربی جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آبادغربشاپا
2538-31322538-3124




