نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجار نهاوندی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorآبخوش, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:32:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:32:44Z
dc.date.available1399-08-01T00:32:43Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:32:44Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-19en_US
dc.date.submitted1394-01-30fa_IR
dc.identifier.citationنجار نهاوندی, مریم, آبخوش, معصومه. (1394). سنجش تأثیر آموزش‌ شهروندی بر توانمندسازی زنان (مطالعۀ موردی: منطقۀ 6 شهرداری تهران). زن در توسعه و سیاست, 13(1), 131-149. doi: 10.22059/jwdp.2015.55210fa_IR
dc.identifier.issn2538-3132
dc.identifier.issn2538-3124
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2015.55210
dc.identifier.urihttps://jwdp.ut.ac.ir/article_55210.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/447500
dc.description.abstractشهرداری تهران براساس رویکرد محله‌محوری به ارائۀ آموزش‌های شهروندی جهت توانمندی زنان پرداخته است. با وجود گستردگی و هزینۀ زیاد این آموزش‌ها، تحقیقات منسجمی در این خصوص صورت نگرفته است. از‌این‌رو، بررسی رابطۀ آموزش‌های ارائه‌شده بر سطح توانمندی زنان هدف اصلی این تحقیق است. روش تحقیق پیمایشی و جامعۀ آماری 7000 نفر از زنان محلۀ جهاد شهرداری منطقۀ 6 هستند. حجم نمونه 384 نفر (192 نفر از زنان آموزش‌دیده و 192 نفر از زنان آموزش‌ندیده) است که با روش نمونه‌گیری تصادفی و سهمیه‌ای انتخاب شده‌اند. تکنیک جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه است که ضریب آلفای قابل ‌قبولی دارد. نتایج آزمون تی‌ مستقل نشان داد بین مشارکت، آگاهی از مسائل بهداشتی، حقوق و وظایف شهروندی، و میزان مهارت زندگی زنان آموزش‌دیده‌ و آموزش‌ندیده تفاوت معناداری وجود دارد و زنان آموزش‌دیده وضعیت مطلوب‌تری دارند؛ اما درخصوص رابطۀ بین آموزش‌های ارائه‌شده در حوزۀ سلامت و آسیب‌های اجتماعی تفاوتی بین زنان مشاهده نشد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد رابطۀ مثبت و قوی بین میزان تحصیلات و میزان توانمندسازی زنان برقرار است. نتایج آزمون خی‌دو نیز نشان داد بین وضعیت تأهل و وضعیت شغلی با میزان تأثیر آموزش بر توانمندسازی زنان رابطه وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofزن در توسعه و سیاستfa_IR
dc.relation.ispartofWomen in Development & Politicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2015.55210
dc.subjectآموزش شهروندیfa_IR
dc.subjectتوانمندی زنانfa_IR
dc.subjectحقوق و وظایف شهروندیfa_IR
dc.subjectمحلۀ جهادfa_IR
dc.subjectمحله‌محوریfa_IR
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.subjectمطالعات زنانfa_IR
dc.titleسنجش تأثیر آموزش‌ شهروندی بر توانمندسازی زنان (مطالعۀ موردی: منطقۀ 6 شهرداری تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی- کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مطالعات زنان دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage131
dc.citation.epage149


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد