| dc.contributor.author | نجار نهاوندی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | آبخوش, معصومه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T00:32:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T00:32:44Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T00:32:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T00:32:44Z | |
| dc.date.issued | 2015-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-04-19 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-01-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نجار نهاوندی, مریم, آبخوش, معصومه. (1394). سنجش تأثیر آموزش شهروندی بر توانمندسازی زنان (مطالعۀ موردی: منطقۀ 6 شهرداری تهران). زن در توسعه و سیاست, 13(1), 131-149. doi: 10.22059/jwdp.2015.55210 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-3132 | |
| dc.identifier.issn | 2538-3124 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2015.55210 | |
| dc.identifier.uri | https://jwdp.ut.ac.ir/article_55210.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/447500 | |
| dc.description.abstract | شهرداری تهران براساس رویکرد محلهمحوری به ارائۀ آموزشهای شهروندی جهت توانمندی زنان پرداخته است. با وجود گستردگی و هزینۀ زیاد این آموزشها، تحقیقات منسجمی در این خصوص صورت نگرفته است. ازاینرو، بررسی رابطۀ آموزشهای ارائهشده بر سطح توانمندی زنان هدف اصلی این تحقیق است. روش تحقیق پیمایشی و جامعۀ آماری 7000 نفر از زنان محلۀ جهاد شهرداری منطقۀ 6 هستند. حجم نمونه 384 نفر (192 نفر از زنان آموزشدیده و 192 نفر از زنان آموزشندیده) است که با روش نمونهگیری تصادفی و سهمیهای انتخاب شدهاند. تکنیک جمعآوری اطلاعات پرسشنامه است که ضریب آلفای قابل قبولی دارد. نتایج آزمون تی مستقل نشان داد بین مشارکت، آگاهی از مسائل بهداشتی، حقوق و وظایف شهروندی، و میزان مهارت زندگی زنان آموزشدیده و آموزشندیده تفاوت معناداری وجود دارد و زنان آموزشدیده وضعیت مطلوبتری دارند؛ اما درخصوص رابطۀ بین آموزشهای ارائهشده در حوزۀ سلامت و آسیبهای اجتماعی تفاوتی بین زنان مشاهده نشد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد رابطۀ مثبت و قوی بین میزان تحصیلات و میزان توانمندسازی زنان برقرار است. نتایج آزمون خیدو نیز نشان داد بین وضعیت تأهل و وضعیت شغلی با میزان تأثیر آموزش بر توانمندسازی زنان رابطه وجود ندارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 400 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | زن در توسعه و سیاست | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Women in Development & Politics | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2015.55210 | |
| dc.subject | آموزش شهروندی | fa_IR |
| dc.subject | توانمندی زنان | fa_IR |
| dc.subject | حقوق و وظایف شهروندی | fa_IR |
| dc.subject | محلۀ جهاد | fa_IR |
| dc.subject | محلهمحوری | fa_IR |
| dc.subject | مشارکت | fa_IR |
| dc.subject | مطالعات زنان | fa_IR |
| dc.title | سنجش تأثیر آموزش شهروندی بر توانمندسازی زنان (مطالعۀ موردی: منطقۀ 6 شهرداری تهران) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی- کاربردی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه برنامهریزی اجتماعی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مطالعات زنان دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 131 | |
| dc.citation.epage | 149 | |