دوره 15, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • مواجهۀ زنان با اختلال در احساس آرامش در زندگی زناشویی 

    باستانی, سوسن؛ روشنی, شهره؛ غروی نائینی, نهله (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-06-22)
    هدف پژوهش حاضر مطالعۀ نحوۀ مواجهه با اختلال در احساس آرامش در زندگی زناشویی بین زنان متأهل ساکن شهر تهران بوده است. این پژوهش با استفاده از روش نظریۀ زمینه‏ای و به‌کارگیری تکنیک مصاحبة عمیق انجام شده است. زنان در مواجهه ...

  • تجربۀ زیستۀ زنان مطلقۀ شهر ساوه در حوزۀ روابط خانوادگی و اجتماعی 

    خلج آبادی فراهانی, فریده؛ تنها, فاطمه؛ ابوترابی زارچی, فاطمه (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-06-22)
    امروزه، تعداد زنانی که همسران خود را بر اثر طلاق از دست داده‌‌اند رو به افزایش است. این زنان به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی معمولاً تغییراتی را در روابط خود تجربه می‏کنند. این تحقیق با هدف کشف تجربیات زیستة زنان زیر 35 ...

  • نیازهای دانشی و اجتماعی زنان روستای قزل‌تپۀ علی ‏قلی استان زنجان برای مدیریت جامع حوضۀ آبخیز 

    کرمی دهکردی, اسماعیل؛ بابائی, رقیه (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-06-22)
    زنان روستایی نقش مهمی در تأمین معیشت خانوارهای روستایی دارند و می‏توانند در برنامه‏های مدیریت پایدار منابع طبیعی نقش بسزایی ایفا کنند. هدف این پژوهش بررسی فعالیت‏های معیشت زنان روستایی و نیازهای مرتبط آنان برای ارتقای ...

  • زنان و کنش‌گری در رسانه‌های اجتماعی (مطالعۀ موردی: صفحۀ فیس‌بوکی «آزادی یواشکی زنان») 

    طالبیان, حامد؛ طالبیان, سارا (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-06-22)
    «آزادی یواشکی زنان» نام یکی از صفحات مشهور فیس‌بوک به زبان فارسی است که خواستار اعتراض به حجاب اجباری و تظاهرات برای آزادی پوشش زنان در ایران است. اساس ایجاد این صفحه و فعالیت‌های آن به‌منزلۀ «جنبشی اجتماعی» توصیف شده است ...

  • مطالعۀ کیفی موانع ارتقای شغلی و مدیریتی بانوان 

    اسماعیل‌پور, رضا؛ تفقدی, حمیدرضا (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-06-22)
    هدف این مقاله تحلیل عواملی است که مانع پیشرفت و ارتقای شغلی بانوان در سازمان‌ها می‌شوند. در این تحقیق، از روش‌شناسی کیفی و رویکرد تحلیل محتوای کیفی جهت‌دار استفاده شده و طی فرایند تحقیق، با 16 نفر از بانوان، در طول 4 ماه، ...

  • صفحات آغازین 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-06-22)