• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش مؤلفه‌های سواد اطلاعاتی در پذیرش یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی

    (ندگان)پدیدآور
    هوشنگ نژاد, محمودعجم, علی اکبراعراب شیبانی, خدیجهآذرهمایون, نسرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    945کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مؤلفه‌های سواد اطلاعاتی در پذیرش یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی فردوس بود. روش پژوهش: روشپژوهشازنوعتوصیفی-همبستگیاست. این تحقیق به روش میدانی باماهیتازنوعپژوهش‌هایکمّیوازنظرهدفازنوع تحقیقاتکاربردیمحسوبمی‌شود. جامعه آماری از دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی فردوس انتخاب شدکه دارای 392 دانشجو در زمان پژوهش بوده است. به روش طبقه‌ای تصادفی 199 نمونه انتخاب شدند. آزمون همبستگی و آزمون تی و روش تحلیل رگرسیون همزمان برای تحلیل داده‌ها در نرم‌افزار SPSS نگارش 24 مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها: یافته پژوهش نشان می‌دهد 8/11 درصد از پذیرش یادگیری الکترونیک از طریق خرده مؤلفه‌های سواد اطلاعاتی تبیین می‌شود. البته هیچکدام از این مؤلفه‌ها سهم یگانه معناداری را در پذیرش یادگیری الکترونیک نشان ندادند. بعلاوه تفاوت معناداری در سواد اطلاعاتی و پذیرش یادگیری الکترونیک دانشجویان به تفکیک جنسیت بدست نیامد. نتیجه‌گیری: برای بالابردن اقبال دانشجویان به پذیرش یادگیری الکترونیک، باید تمام مؤلفه‌های سواد اطلاعاتی در دانشجویان تقویت شوند که البته اولویت برخی از آنها بالاتر است. بنابرین پیشنهاد می‌شود کارگاه‌های آموزشی در جهت افزایش سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان در برنامه درسی آنان گنجانده شود.
    کلید واژگان
    سواد اطلاعاتی
    پذیرش یادگیری الکترونیک
    دانشجویان
    دانشکده فنی مهندسی فردوس
    سواد اطلاعاتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payam Noor University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

    شاپا
    2383-1049
    2538-5356
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/mrs.2020.44405.1371
    http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_6488.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446055

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب