نیازسنجی آموزشی کارکنان اداری مطالعه موردی: سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور
(ندگان)پدیدآور
درویش, حسنخاکی, نرگسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: مقاله حاضر با هدف تعیین نیازهای آموزشی کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تدوین و مؤلفههای نیازسنجی شامل دانش اطلاعات، مهارتها و تواناییهای شغلی بهمنظور تعیین سطح دانش اطلاعاتی موردنیاز با توجه به شرح شغل در نظرگرفته شده است. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش حدود 500 نفر از کارکنان رسمی و پیمانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور است که از این تعداد 60 عدد پرسشنامه معتبر گردآوری شده است. یافتهها: یافتههای تحقیق در خصوص آموزشهای موردنیاز مهارتهای شغلی، بیشترین درصد کارکنان (35 درصد) آموزشهای کاربردی شغلی را ازجمله آموزشهای موردنیاز مهارتهای شغلی پیشنهاد کردهاند. 15 درصد کارکنان آموزشهای مطابق دانش اطلاعاتی روز، 40 درصد نیز آموزشهای علمی، آموزشهای عقیدتی، مهارتهای هفتگانه یارانه و آموزشهای پایه (هرکدام 10 درصد) را لازم دانستهاند و از نظر 80 درصد کارکنان، آموزشهای ضمن خدمت به میزان زیادی در جهت رشد و افزایش دانش اطلاعاتی و آگاهی کارکنان مفید بوده است. بحث و نتیجهگیری: نتایج تحقیق نشان میدهد که، آموزشهای ضمن خدمت به میزان زیادی در جهت رشد و افزایش دانش اطلاعاتی و آگاهی کارکنان مفید است.
کلید واژگان
کارکنان اداریدانشگاه پیام نور
دانش اطلاعاتی
نیازسنجی آموزشی
خلاقیت سازمانی
مدیریت دانش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayam Noor University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانکارشناس ارشد پژوهشکدة باز و از راه دور، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
شاپا
2383-10492538-5356




