نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغیوری, زینبfa_IR
dc.contributor.authorبرادر, رویاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:04:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:04:18Z
dc.date.available1399-08-01T00:04:10Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:04:18Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-08en_US
dc.date.submitted1396-01-19fa_IR
dc.identifier.citationغیوری, زینب, برادر, رویا. (1396). بررسی وضعیت و رابطۀ بین مدیریت دانش و ابعاد سایبرنتیک در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 4(4), 41-52.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4663.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446009
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> پژوهش حاضر ضمن بررسی وضعیت مدیریت دانش و سایبرنتیک در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بررسی تأثیر سایبرنتیک که شامل شش بعد اصلی تنوع و محدودیت، آنتروپی و اطلاعات، ضرورت تنوع و قاعدة تصمیم، هدف‌گذاری و کنترل، بازخورد و تمایزات و روابط است، بر مدیریت دانش که شامل چهار فرایند اصلی ایجاد دانش، تبدیل و انتقال دانش، حفظ و نگهداری دانش و به‌کارگیری دانش می‌باشد، در نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور می‌پردازد.<br /> <strong>روش‌شناسی:</strong> پژوهش حاضر توصیفی و از نوع کاربردی و به روش پیمایشی- توصیفی انجام گرفته است. جامعة آماری پژوهش کارکنان ستادی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و اطلاعات با استفاده از پرسشنامه 38 سؤالی (19 سؤال پرسشنامة مربوط به سایبرنتیک و 19 سؤال مربوط به پرسشنامة مدیریت دانش) گردآوری شده است. تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه‌ای و پیرسون استفاده شد. همچنین به‌منظور بررسی تأثیر متغیر سایبرنتیک بر مدیریت دانش، یک مدل مفهومی ارائه شد. برای بررسی تأثیر ابعاد و رابطة بین متغیرها از مدل‌سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شده است.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> ابعاد سایبرنتیک و مدیریت دانش (به غیر از دو مورد در ابعاد تنوع و محدودیت و بعد ضرورت تنوع و قاعده تصمیم) در نهاد کتابخانه‌های عمومی در وضعیت مناسبی قرار ندارند. همچنین یافته‌ها نشان داد بین مدیریت دانش و ابعاد سایبرنتیک رابطة معنی‌دار و مثبتی وجود دارد.<br /> <strong>بحث و نتیجه‌گیری:</strong> نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌تواند از یافته‌های پژوهش در راستای اجرای موفقیت‌آمیز مدیریت دانش با رعایت ابعاد سایبرنتیک استفاده نماید.fa_IR
dc.format.extent947
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectسایبرنتیکfa_IR
dc.subjectنهاد کتابخانه‌های عمومی کشورfa_IR
dc.subjectکتابخانه عمومیfa_IR
dc.subjectمدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.subjectمدیریت کتابخانهfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت و رابطۀ بین مدیریت دانش و ابعاد سایبرنتیک در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage41
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد