سواد اطلاعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان مازندران براساس شش مهارت بزرگ آیزنبرگ و برکویتز
(ندگان)پدیدآور
شیرزاد, مجیدجوکار, عبدالرسولترقی خواه دیلمقانی, نیرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: اعضای هیئتعلمی دانشگاه بهعنوان یکی از ارکان اساسی انتقال و تولید علم و دانش، نقش مهمی در ارتقای وضعیت علمی دانشگاه و درواقع جامعه دارند. هدف پژوهش حاضر تعیین میزان سواد اطلاعاتی و مؤلفههای آن در اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور استان مازندران بود. روششناسی: این پژوهش از نوع پیمایشی- توصیفی است و جامعة پژوهش، اعضای هیئتعلمی دانشگاههای پیام نور استان مازندران هستند. با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس پرسشنامة محققساخته در اختیار همة اعضای هیئتعلمی (144 نفر) قرار گرفت و درنهایت 85 پرسشنامه دریافت شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار) استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل نشان داد که در کل میزان سواد اطلاعاتی اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور 4/75 میباشد. بحث و نتیجه گیری: این یافته نشاندهندة سواد اطلاعاتی نسبتاً مطلوب در اعضای هیئتعلمی دانشگاههای پیام نور استان مازندران است.
کلید واژگان
کلیدواژهها: اعضای هیئت علمیسواد اطلاعاتی
اطلاعات
دانشگاه
شش مهارت بزرگ
سواد اطلاعاتی
مدیریت اطلاعات
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayam Noor University
سازمان پدید آورنده
مربی، علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.دانشیار، علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
مربی، علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه پیام نور، تبریز، ایران.
شاپا
2383-10492538-5356




