• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی
    • دوره 3, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی
    • دوره 3, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    گرنت: تحلیل، ارزیابی و آسیب‌شناسی؛ مطالعه موردی در دو دانشگاه شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    گلینی مقدّم, گل‌نساحیدری نسب, لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    765.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: گرنت یا پژوهانه یکی از مدل‌های نوین برای مدیریت فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه-های ایران است. هدف از نگارش این مقاله، تحلیل، ارزیابی، آسیب‌شناسی و مقایسه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به گرنت در دانشگاه‌های دولتی سطح شهر تهران با تأکید بر دو دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه شاهد است. روش‌شناسی: مقاله با رویکرد تحلیلی و به شکل کیفی به مقایسه، ارزیابی و آسیب شناسی گرنت در دو دانشگاه دولتی ایران واقع در شهر تهران می پردازد. یافته‌ها: نتایج حاکی از آن است که در هر دو دانشگاه، نگارش مقاله علمی پژوهشی و ISI مورد تأکید است. در موارد هزینه کرد بودجه گرنت، تشابه دو دانشگاه چشمگیر بوده، هرچند در جزییات، تفاوت‌ها زیادند و معیارهای امتیازدهی فعالیت‌های پژوهشی، نیز تفاوت قابل‌‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهند. نتیجه‌گیری: یافته‌های این مطالعه و مقایسه دو دانشگاه نشان می‌دهد که گرچه الگوی گرنت از کشورهای اروپایی و آمریکا برگرفته شده است اما ساختار، ماهیت، و کاربری آن و نیز نقشی که در تحول پژوهش در ایران ایفا می‌کند، بسیار متفاوت از الگوی اولیه بوده، و حتی برای آن الگوی واحدی وجود ندارد و تفاوت‌های موجود بین دانشگاه‌ها، موانعی را در بهبود پژوهشگری ایجاد نموده است.
    کلید واژگان
    پژوهانه
    دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشگاه شاهد
    مدیریت پژوهش

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payam Noor University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، علم ‌اطلاعات‌ و ‌دانش‌شناسی، دانشگاه علامه ‌طباطبائی، ایران
    استادیار، روان‌شناسی بالینی، دانشگاه شاهد، ایران

    شاپا
    2383-1049
    2538-5356
    URI
    http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4288.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445996

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب