نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاسکندری, آتناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T23:54:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T23:54:06Z
dc.date.available1399-07-30T23:54:04Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T23:54:06Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-02en_US
dc.date.submitted1398-06-11fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, محسن, حمیدی, حمیدرضا, اسکندری, آتنا. (1399). واکاوی رابطه بی‌تفاوتی سازمانی، عدالت سازمانی و تعلق سازمانی در بین کتابداران و کارکنان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی. کتابداری و اطلاع‌رسانی, 23(1), 5-27. doi: 10.30481/lis.2019.200147.1621fa_IR
dc.identifier.issn1680-9637
dc.identifier.issn2676-5977
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30481/lis.2019.200147.1621
dc.identifier.urihttp://lis.aqr-libjournal.ir/article_99354.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445828
dc.description.abstract<strong>هدف</strong><strong>:</strong> این پژوهش با هدف بررسی رابطه ‌‌‌بی‌­تفاوتی سازمانی و ابعاد عدالت سازمانی و تعلق سازمانی در بین کتابداران و کارکنان سازمان کتابخا‌‌‌‌‌نه‌­ها، موزه‌­ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد.<br /> <strong>روش:</strong> این پژوهش از نوع پیمایشی و توصیفی است. ابزار جمع‌­آوری داده‌­ها، پرسشنامه‌ای است که با استفاده از پژوهش‌های قبلی تهیه شده است و روایی و پایایی آن تأیید شد. جامعه پژوهش را تمامی کتابداران و کارشناسان سازمان کتابخانه‌­ها، موزه‌­ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تشکیل داده‌­اند. به‌ منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و تحلیلی به کمک نرم‌افزار لیزرل استفاده شده است.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> یافته‌­های پژوهش حاکی از رابطه منفی و معنی‌دار بی­تفاوتی سازمانی با تعلق سازمانی و با عدالت سازمانی می‌باشد، که این رابطه در مورد بی‌­تفاوتی سازمانی و تعلق سازمانی دارای ضریب بیشتری است. به عبارتی افزایش عدالت سازمانی و احساس تعلق سازمانی، موجب کاهش بی‌­تفاوتی سازمانی می‌­شود.<br /> <strong>نتایج:</strong> در مجموع می‌­توان به کمک یافته­‌های این پژوهش راهکارهایی برای کاهش بی‌­تفاوتی سازمانی ارائه داد. این راهکارها مبتنی بر تلاش‌های مدیران برای افزایش عدالت سازمانی و احساس تعلق سازمانی در بین کارکنان است.<br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent1053
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویfa_IR
dc.publisherCentral Library of Astan Quds Razavien_US
dc.relation.ispartofکتابداری و اطلاع‌رسانیfa_IR
dc.relation.ispartofLibrary and Information Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30481/lis.2019.200147.1621
dc.subjectبی‌تفاوتی سازمانیfa_IR
dc.subjectعدالت سازمانیfa_IR
dc.subjectتعلق سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان کتابخانه‌هاfa_IR
dc.subjectموزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویfa_IR
dc.titleواکاوی رابطه بی‌تفاوتی سازمانی، عدالت سازمانی و تعلق سازمانی در بین کتابداران و کارکنان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام)، مشهد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمدرس دانشگاه، کارشناسی ارشد مدیریت اماکن متبرکه مذهبی، گروه مدیریت دانشگاه بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام)، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد حسابداری، گروه حسابداری، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام)، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage5
dc.citation.epage27


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد