بررسی عوامل موثر بر خرید کتابهای مذهبی با تاکید بر عناصر آمیخته بازاریابی کتب مذهبی
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, ابوالقاسمعلوی, سید مسلمنجفی سیاهرودی, مهدیکشاورز, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف از این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر خرید کتابهای مذهبی با تأکید بر عناصر آمیختة بازاریابی شامل قیمت، محصول، ترفیع، توزیع و افراد است. روش: تحقیق از نظر روش پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. نمونهای متشکل از 280 نفر از میان خریداران کتابهای مذهبی در شهر استهبان انتخاب شد. ابزار گردآوری نیز پرسشنامهای محقق ساخته بوده است. یافتهها: عنصر «محصول» (شامل ویژگیهای مختلف کتابهای مذهبی) بیشترین تأثیر را در خرید کتابهای مذهبی دارد و عامل «توزیع» تأثیر چندانی در آن نداشته است. ویژگیهای جمعیتشناختی مشتریان (از نظر شغل، درآمد و وضعیت تأهل آنها) نیز توانسته است نظر مشتریان را در ارتباط با اثرات عناصر آمیخته بر خرید کتابهای مذهبی، با تفاوتهایی همراه سازد. اصالت اثر: این مطالعه برای نخستین بار به صورتی جامع و با رویکرد بازاریابی، عوامل مؤثر بر خرید کتابهای مذهبی را در سطح کشور بررسی کرده است.
کلید واژگان
کتابخرید کتابهای مذهبی
آمیختة بازاریابی کتابهای مذهبی
ویژگی جمعیتشناختی خریداران
شماره نشریه
367تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز.کارشناس ارشدمدیریت بازرگانی،مدرس دانشگاه پیام نور، تهران ،ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه غیرانتفاعی راهبرد شمال
کارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور استهبان
شاپا
1680-96372676-5977




