بررسی عوامل مؤثر بر جذب کاربران با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی مدل p4 در کتابخانههای عمومی شهر سنندج
(ندگان)پدیدآور
کرجی, میتراجعفری, مریمرشیدی تبار, شببونوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف آشنایی با عوامل مؤثر بر جذب کاربران کتابخانههای عمومی شهر سنندج با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی مدل 4pانجام گرفته است. روششناسی: ابزار گردآوی دادهها پرسشنامهای محققساخته، بر اساس عناصر آمیخته بازاریابی است. جامعه آماری این پژوهش براساس آخرین آمار تا پایان آذر ماه سال 1393 شامل 7 هزار و 281 نفر از اعضای کتابخانههای عمومی شهر سنندج است و حجم نمونه از طریق فرمول کوکران برابر با 366 نفر از اعضای کتابخانههای عمومی شهر سنندج به دست آمد. در نهایت نیز 365 پرسشنامه جمعآوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی و از شاخصهای آماری نظیر جدولهای توزیع فراوانی، شاخصهای مرکزی و پراکندگی نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار و میانه استفاده شده است. همچنین، برای بررسی دادهها از آزمونهایt تکمتغیره و فریدمن استفاده شده است. یافته ها:یافتههای پژوهش نشان داد عناصر آمیختة بازاریابی در جذب کاربران به کتابخانههای عمومی شهر سنندج تأثیر دارد. همچنین، مؤلفههای تبلیغ، مکان و محصولات در جذب کاربران به کتابخانههای عمومی شهر سنندج نقش دارد ولیمؤلفه قیمت در جذب کاربران نقش ندارد. یافتههای این پژوهش نشان داد با کمک مؤلفههای عناصر آمیخته بازاریابی میتوان به جذب کاربران کتابخانههای عمومی شهر سنندج کمک کرد.
کلید واژگان
اعضای کتابخانههاسنندج(شهر)
عناصر آمیخته بازاریابی
کتابخانه عمومی
شماره نشریه
169تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسیکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسی
کارشناس علم اطلاعات و دانششناسی
شاپا
1680-96372676-5977




