انجمن مرجع و خدمات به کاربران رهنمودهایی برای خدمات اطلاعرسانی
(ندگان)پدیدآور
دخت افیونی, مهین
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این راهنما خدمات اطلاعرسانی کتابخانهها با عناوین خدمات، منابع، دسترسی، نیروی انسانی، ارزیابی و اصول اخلاق مورد توجه قرار گرفته است. این خدمات در پیوند با وظیفه اصلی کتابخانهها که عبارت است از برآورده ساختن نیازهای آموزشی، تفریحی، شخصی و اقتصادی کلیه افراد جامعه تبیین شده است. تأکید شده است که خدمات اطلاعرسانی نه تنها باید نیازهای کاربر را برآورده سازد، بلکه آن نیازها را باید پیشیبینی کند تا از این طریق منابع مناسب را گردآوری و در دسترس قرار دهد. خدمات باید بر اساس رفتارها و عادات جستجوی اطلاعات، نیازهای اطلاعاتی و خدمات مورد انتظار افراد آن جامعه طراحی شوند. در این متن 31 رهنمود ارائه شده است که بیشترین آن به خدمات مربوط است.
کلید واژگان
خدمات کتابخانهمنابع کتابخانه
دسترسی به منابع
نیروی انسانی کتابخانه
ارزیابی خدمات
اصول اخلاقی
شماره نشریه
238تاریخ نشر
2007-06-221386-04-01
ناشر
سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد خدمات آموزشی و پژوهشی شاغل در کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان mafyouni@cc.iut.ac.irشاپا
1680-96372676-5977



