بررسی نیازهای آموزشی کارکنان کتابخانههای عمومی کشور
(ندگان)پدیدآور
رجب بیگی, مجتبیپرتوی, بامدادقنبرزاده علمداری, ناهید
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از عوامل مهم در میزان اثربخشی هر سازمان، منابع انسانی است. شناخت نیازهای آموزشی این منابع، تدوین برنامه آموزشی مناسب، اجرای آموزش، ارزشیابی آموزشی و سرانجام اصلاح برنامههای آموزشی، در استفادة بهینه از منابع انسانی تأثیر مستقیم دارد. بر اساس پژوهشهای انجام گرفته، آموزش در افزایش بهرهوری کارکنان نقش مهمی دارد؛ از این رو، شناخت نیازهای آموزشی کارکنان بسیار ضروری است. این مقاله برگرفته از مطالعهای پژوهشی است که با استفاده از توزیع پرسشنامه بین نمونههایی از کارکنان کتابخانههای عمومی کشور به منظور شناخت وضیعت آموزشی و تحصیلی کارکنان و یافتن نیازهای آموزشی کوتاه و بلندمدت آنان، صورت گرفته است. نتایج به دست آمده نشان میدهد درصد نسبتاً کمی از کارکنان دارای مدرک دانشگاهی مرتبط هستند وتعداد زیادی از آنها آموزشهای لازم و مرتبط با کتابداری را ندیدهاند. همچنین، بیشتر کارکنان در مورد استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات احساس نیاز نمودهاند. یافتههای پژوهش نشان میدهد کارکنان به استفاده از شیوههای حضوری و پارهوقت تمایل دارند.
کلید واژگان
نیازسنجیآموزش شغلی
کتابخانه عمومی
کتابدار
توسعه منابع انسانی
شماره نشریه
444تاریخ نشر
2008-12-211387-10-01
ناشر
سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi
سازمان پدید آورنده
استادیار مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزیعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
شاپا
1680-96372676-5977



