دوره 12, شماره 4 (پیاپی 48)
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی ساختمان و تجهیزات کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی عمومی و دانشگاهی شهر زنجان از نظر میزان انطباق با استانداردهای بینالمللی برای معلولان جسمی ـ حرکتی از دیدگاه مسئولان کتابخانهها
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)بیش از نیم میلیارد از جمعیت در سراسر جهان و 1577646 نفر در ایران (سال 1385) به علت نارساییهای ذهنی، جسمی و حسی، معلول به شمار می روند. این نارساییها و برخی موانع فیزیکی و اجتماعی، آنان را همواره از اجتماعاتی مانند ...
-
ارزیابی چگونگی معرفی مجلههای علمی ـ پژوهشی ایران در اینترنت بر اساس استانداردهای بینالمللی: با تأکید بر ویژگیهای مؤثر بر نمایانی مجلههای علمی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)اعمال استانداردهای بینالمللی، در تعیین کیفیت تولیدات علمی و کمک به آنها در پیوستن به جریان اصلی دانش نقشی بسزا دارد. علاوه بر این ، مخاطبان باید به خوبی از سطح کیفیت به دست آمده آگاه شوند. این مقاله با هدف ارزیابی ...
-
تحلیل محتوای میزان بهکارگیری استانداردهای سواد اطلاعاتی در دو ساحت تربیت سند ملی چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش (ساحت فرهنگی ـ هنری و ساحت علمی ـ فناوری )
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)شناسایی میزان بهکارگیری استانداردهای سواد اطلاعاتی در سند ملی آموزش و پرورش میتواند بیانگر برنامهریزیهای آتی در این زمینه باشد. در پژوهش حاضر با تکیه بر روشهای کتابخانهای و تحلیل محتوا و با استفاده از یافتههای ...
-
بررسی تطبیقی کیفیت نمایهسازی و رتبه بندی اشیای محتوایی حاوی عناصر فرادادهای هستة دوبلین و مارک 21 توسط موتورهای کاوش عمومی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)پژوهش حاضر با هدف تبیین کیفیت نمایه سازی و رتبه بندی اشیای محتوایی حاوی عناصر فرادادهای هسته دوبلین و مارک 21 مبتنی بر زبان نشانه گذاری گسترش پذیر (XML) توسط موتورهای کاوش عمومی، ...
-
تدوین طرح بازاریابی برای کتابخانهها: ضرورتی اجتناب ناپذیر که از آن غفلت میورزیم!
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)پژوهش حاضر به بررسی نقش و جایگاه بازاریابی در کتابخانهها و همچنین اهمیت و ضرورت وجود یک طرح بازاریابی منسجم برای رسیدن به هدفها و مقاصد از پیش تعیینشده میپردازد. در این پژوهش سعی شده تا با الگوبرداری از ساختار ...
-
فرایند اطلاعجویی اینترنتی: مطالعة اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)پژوهش حاضر با هدف شناخت چگونگی فرایند جستجوی اطلاعات از اینترنت توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر انجام پذیرفته است. با توزیع پرسشنامه بین 31 عضو هیئت علمی، ویژگیهای جمعیت شناختی، میزان دانش جستجو ...
-
بررسی نیازهای اطلاعاتی و رفتار اطلاعیابی اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه (1387)
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی، نیازهای اطلاعاتی و رفتار اطلاعیابی 205 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی را مورد بررسی قرار میدهد. یافتههای پژوهش نشان میدهد مهمترین انگیزه و هدف اعضای هیئت علمی از ...
-
مدل وب کوال : رویکردی بر توسعه یک مدل مفهومی در بهبود کیفیت خدمات وبگاهها
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)اینترنت با در برداشتن وبگاههای متعدد و متنوع، به عنوان یکی از مهم ترین محورهای تولید علم، بر فعالیتهای آگاهیرسانی سازمانها و مراکز اطلاعرسانی تأثیر بسیار شگرفی بر جای گذاشته است؛ به گونه ای که آنها وبگاههای ...
-
شناسایی واژههای غیرمفهومی (رایج) در نمایه سازی خودکار مدارک فارسی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)پژوهش حاضر با هدف شناسایی واژههای غیرمفهومی در زبان فارسی و تهـیه سیاههای از این واژهها برای نمایهسازی خودکار متنهای فارسی در رشتههای روانشناسی، علومتربیتی و کتابداری و اطلاعرسانی انجام شده است. این پژوهش ...
-
گوشهای از داستان شکلگیری و ثمردهی دانش کتابداری در ایران
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-12-22)



