مرور دوره 17, شماره 2 (پیاپی 66) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
الگوی بومی مدیریت بحران در کتابخانه های پژوهشگاه های ایران ( پژوهش ترکیبی)
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2014-06-22)هدف: ارائه الگوی بومی مدیریت بحران در کتابخانه های پژوهشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. روش: روشپژوهش ترکیبی است )نظریه زمینهای در بخش کیفی و پیمایشی- تحلیلی در بخش کمّی(. ...
-
بررسی تنوع الگوهای نگارش فارسی و تاثیر آن بر جامعیت بازیابی اطلاعات : مطالعه موردی : پیکره همشهری
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2014-06-22)در الگوهای نگارش میتواند بر اثربخشی بازیابی اطلاعات فارسی تأثیر منفی داشته باشد. آشکار است که تلاش در جهت لحاظ کردن همة الگوها در الگوریتمهای بازیابی اطلاعات فارسی، بر پیچیدگی آنها میافزاید و کارآیی سامانههای بازیابی ...
-
تدوین برنامه راهبردی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از مدل دیوید
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2014-06-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامة راهبردی برای کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، ...
-
ماده 8 قانون حمایت از مؤلفان و مصنفان و هنرمردان 1348 : پاسخی به نگرانی حقوقی مؤسسان کتابخانه های دیجیتال عمومی- آموزشی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2014-06-22)هدف: شناسایی امکان ایجاد کتابخانه دیجیتال بدون اخذ مجوز از دارنده کپیرایت. روش/ رویکرد پژوهش: تحلیل محتوا ؛ ابزار گردآوری اطلاعات، سیاهۀ وارسی. یافتهها: ...
-
مطالعه ارتباط بین سنجه های هم نویسندگی و فراوانی مشارکت اعضای هیئت علمی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران در مقالات مجلات علمی فارسی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2014-06-22)هدف: همکاری در نوشتن متون علمی یکی از متغیرهای تأثیرگذار بر میزان تولید علم است. با این پیشفرض، هدف پژوهش حاضر مطالعة ارتباط بین سنجههای همنویسندگی و فراوانی مشارکت اعضای هیئت علمی علم اطلاعات و ...
-
چالشهای موجود در ارزیابی درونی (مورد گروه های آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه های دولتی ایران )
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2014-06-22)هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی چالشهای موجود در ارزیابی درونی گروههای علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه اعضای هیئت علمی بود. روش: روش پژوهش، توصیفی- ...



