مرور دوره 12, شماره 1 (پیاپی 45) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
بررسی عوامل مشوّق و بازدارنده اشتراک دانش در ... سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)امروزه دانش به عنوان یک منبع حیاتی برای کسب برتری رقابتی شناخته شده و مدیریت داراییهای دانشی، ضرورتبیشتری یافته است. در این راستا، اشتراک دانش به عنوان یک عنصر کلیدی در فرایند مدیریت دانش شناخته ...
-
بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی در مراکز استانها
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)هدف پژوهش حاضر، آگاهی از میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور است. روش پژوهش پیمایشی تحلیلی و ابزار مورد استفاده، پرسشنامه و جامعه آماری مورد مطالعه نمونه ای ...
-
بررسی میزان رؤیت و عامل تأثیرگذار وبسایتهای وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)با توّجه به اینکه رویکرد کنونی علم، جریان اطّلاعات از طریق شبکههای عظیم اطّلاعرسانی است، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیتهایی را برای رسیدن به دولت الکترونیکی انجام داده است. وزارتخانهها نیز هریک با طراحی ...
-
بررسی گسترش ردة تاریخ ایران درنظام ردهبندی دهدهی دیویی و مقایسة آن با گسترش ردة تاریخ در نظام رده بندی کتابخانه کنگره
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)با وجود آنکه هر دو گسترش ردة تاریخ ایران در دو نظام دیویی و کنگره توسط یک سازمان (کتابخانه ملی ایران) و یک فرد (کامران فانی) انتشار یافته اند، چه به لحاظ حجم و چه به لحاظ تعداد شماره های اختصاص داده شده به هر یک ...
-
رفتار اطلاعیابی در مجموعههای تصاویر دیجیتالی: رهیافتی شناختی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)جستجوی دانشجویان و کاربران عمومی با یک مجموعه تصاویر رقومی (دیجیتالی) کار میکنند. این مطالعه، تفاوت آشکار بین 2 گروه کاربران را نشان میدهد و طی طرح آن، نقش مدلهای ذهنی در رفتار اطلاعیابی در کتابخانههای دیجیتالی ...
-
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش سواد اطلاعاتی پایه و واقعی دانشجویان مقطع کارشناسی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)پژوهش حاضر به منظور تدوین ابزاری استاندارد برای سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی به روش پیمایشی انجام شده است. برای سنجش روایی، محتوایی و صوری، پرسشهای طراحی شده در اختیار استادان و دانشجویان دکترای گروه ...
-
سنجش کیفیت عملکرد مدیریت کتابخانههای دانشگاه شهید چمران اهواز با استفاده از مدل EFQM
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)این مقاله شرح پژوهشی است که دو هدف را دنبال میکرد. 1) تعیین وضعیت عملکرد مدیریت کتابخانههای دانشگاه شهید چمران براساس مدل تعالی سازمانی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)؛ 2) بررسی ...
-
ضرورت استفاده از برنامههای درسی بین رشتهای
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)
-
معیار توانمندی یک نرمافزار کتابخانهای برای پوشش دادن نیازهای بخش امانت با تأ کید بر مدیریت اطلاعات
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)هر نرمافزار کتابخانه ای از چند بخش تشکیل شده که هر یک به تناسب وظیفة مشخص، یاری دهندة بخشهای کتابخانه میباشد. اما اینکه تا چه حد امکانات موجود در نرمافزارهای کتابخانهای، با نیازهای کاربران همخوانی داشته، مبحثی ...
-
نقش «نقش» در بازیابی بهینة اطّلاعات
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)«نقش» عبارت است از واژه یا عبارتی که پس از نام یک شخص در سرشناسه یا شناسه افزوده، قرار میگیرد و ماهیت کار آن شخص را در پدید آوردن اثر نشان میدهد. نوشتة زیر بر آن است تا نشان دهد که «نقش» که در فهرستنویسی سنتی ...
-
کیفیتسنجی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی: رویکردی متنپژوهانه
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2009-04-21)به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی و پیادهسازی استانداردها و رویکردهایمتعارف بینالمللی، مقاله حاضر میکوشد با بررسی متون مرتبط اعم از پژوهشی و مروری، الگوها ...



