مرور دوره 7, شماره 3 (پیاپی 27) بر اساس عنوان

  • جغرافیای فرار مغزها و تأثیر آن بر جریان اطلاعات 

    نو کاریزی, محسن (سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2004-09-22)
    هدف مقالة حاضر بررسی تأثیر مهاجرت متخصصان یا فرار مغزها بر روند فعالیت‌های علمی، فناوری، اقتصادی و بر جریان اطلاعات است. در این مقاله به پدیدة فرار مغزها به عنوان فرار سرمایه‌های اطلاعات علمی و فنی کشور نگاه شده است. ابتدا ...

  • حرفه بهبود بخش 

    پدیدآور نامشخص (سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2004-09-22)

  • دانشورزی 

    دشتی نیشابوری, محمد (سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2004-09-22)
    دانش و حرفة کتابداری در عصر حاضر دچار تحولی شگرف شده است، به گونه‌ای که دیگر نام این دانش یعنی کتابداری با عنایت به معنای لغوی و سنتی‌اش به تدریج رسایی خود را از دست داده. از این‌رو شایسته است در پرتو تغییرات فراوانی که ...

  • سطح توصیف منابع شبکه ای 

    صفری, مهدی (سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2004-09-22)
    توسعه و به‌کارگیری قالب‌های ابرداده‌ای برای توصیف و کشف منبع، خصوصاً در شبکة جهانی وب، از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه‌های درگیر در سازماندهی منابع الکترونیکی می‌باشد. این قالب‌های ...

  • نظریه عمومی نظامها در کتابداری و اطلاع رسانی 

    آزاد, اسد الله؛ نوروزی چاکلی, عبدالرضا (سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2004-09-22)
    این مقاله درصدد است به مطالعة جایگاه و اهمیت نظریة عمومی نظام‌ها در ادارة امور و عملیات کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی بپردازد. بر این اساس ضمن مرور و بررسی مفهوم نظام و هدف و ویژگی‌های نظریة عمومی نظام‌ها، به معرفی ...

  • پارادایم و بازیابی اطلاعات 

    داور پناه, محمد رضا (سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2004-09-22)
    ارادایم به عنوان یک شیوة دیدن جهان که میان گروهی از دانشمندان یک رشتة علمی مشترک است، هدایتگر جریان‌های علمی اعم از تولید دانش، جذب تسهیلات و منابع برای فعالیت‌های علمی، و رفتارهای دانشمندان در هر رشتة علمی است. در هر رشته، ...