نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگودرزی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorبهشتی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:57:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:57:56Z
dc.date.available1399-07-30T22:57:55Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:57:56Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-10en_US
dc.date.submitted1393-12-19fa_IR
dc.identifier.citationگودرزی, محمد, بهشتی, سعید. (1393). "هستی‏ شناسی علم و ادراک" در حکمت متعالیه و دلالت‏ های آن بر تعریف علم در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق), 1, 123-134.fa_IR
dc.identifier.urihttp://phe.journals.pnu.ac.ir/article_1855.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/444630
dc.description.abstractدر حوزه تعلیم و تربیت، مانند علوم و معارف دیگر، با مکاتب و رویکردهای مختلفی سروکار داریم که با یکدیگر اختلاف نظر و چالش‌های اساسی دارند. تفاوت در جهان‌بینی‌ها، که زمینه‌ساز این اختلافات است، خود حاصل اختلاف در مبانی شناخت است. مبانی شناخت، در دانش فلسفه، در دو شاخه «وجودشناسی علم و ادراک» و «معرفت‌شناسی» (ناظر به جنبه حکایتگری) طرح و بحث می‌گردد. در این پژوهش، بررسی چیستی و هندسه «فلسفه معرفت» در حکمت متعالیی و رویکرد خاص صدرالمتألهین به تعریف علم و جایگاه بحث از آن در فلسفه، ضمن استنتاج گزاره‌های تجویزی در قالب اصول و قواعد، استخراج ره‌آوردهایی برای «تعلیم و تربیت اسلامی»، دنبال می‏شود. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیلی-استنتاجی، در چارچوب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و با جهت‌گیری لمی صورت می‌پذیرد. حاصل تحقیق، صورت‌بندی پنج‏گزاره تجویزی در قالب اصول است که سه مورد آن شامل تنظیم مبانی شناختی در فلسفه تعلیم و تربیت بوده‏است و دو مورد دیگر ناظر به فرایند تعلیم و تربیت است و جنبه عملیاتی دارد.fa_IR
dc.format.extent189
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)fa_IR
dc.subjectفلسفه معرفتfa_IR
dc.subjectوجودشناسی علمfa_IR
dc.subjectحکمت متعالیهfa_IR
dc.subjectفلسفه تعلیم و تربیت اسلامیfa_IR
dc.subjectاصول تربیتیfa_IR
dc.title"هستی‏ شناسی علم و ادراک" در حکمت متعالیه و دلالت‏ های آن بر تعریف علم در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد