نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلحشور, احمدfa_IR
dc.contributor.authorخنکدار, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:57:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:57:54Z
dc.date.available1399-07-30T22:57:53Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:57:54Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-09en_US
dc.date.submitted1394-01-20fa_IR
dc.identifier.citationسلحشور, احمد, خنکدار, معصومه. (1393). بررسی میزان تأکید کتاب درسی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مهارت‎های فلسفی دانش‎آموزان. فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق), 1, 111-122.fa_IR
dc.identifier.urihttp://phe.journals.pnu.ac.ir/article_1854.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/444629
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی میزان تأکید کتاب درسی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مهارت‎های فلسفی دانش‎آموزان است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان دوره ابتدایی پایه پنجم شهر همدان که تعداد کل  آن‏ها 1105  نفر است، تشکیل می‎دهد. نمونه آماری معلمان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه‎گیری  تصادفی طبقه‏ای نسبتی 285نفر به تفکیک 241نفر زن و44  نفر مرد، انتخاب شده‏است ‏. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته سنجش مؤلفه‎های مهارت فلسفی است. این پرسشنامه که پژوهشگران آنرا طراحی کرده‏اند حاوی 31سؤال و بر اساس مقیاس 4 درجه‎ای لیکرت تنظیم شد‏ه‏است. برای سنجش روایی، از روش سنجش روایی مورد تأیید متخصصین‏، استفاده شده‏است. پایایی ابزار پژوهش، از طریق آزمون آلفای کرونباخ با 82درصد، به تأیید رسیده‏است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از شاخص‎های آمار توصیفی مانند میانگین، نمودار، درصد و از آزمونt، در گروه‏های مستقل و آزمون ناپارامتریک خی دو استفاده شده‏است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه معلمان شهر همدان تا حد زیادی برمهارت‎های کاوشگری، کنجکاوی، استنباط، استدلال، ارتباط و انتقادپذیری تأکید داشته‏است.fa_IR
dc.format.extent234
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)fa_IR
dc.subjectمهارت‏های فلسفیfa_IR
dc.subjectعلوم تجربیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleبررسی میزان تأکید کتاب درسی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مهارت‎های فلسفی دانش‎آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیتfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.spage111
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد