• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در توسعه قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی .ابراهیم آریانی ، عادل زاهدبابلان ، مهدی معینی کیا ، علی خالق خواه ، مصطفی سروش، طیبه موسوی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    604.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش شبکه­های اجتماعی مجازی در توسعه قابلیت­های کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ پس‌رویدادی بود. جامعه آماری را دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبائی، شهید بهشتی و محقق اردبیلی در سال تحصیلی1393ـ1394، تشکیل می‌داد. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود. حجم نمونه با توجه به مدل کرجسی ـ مورگان و با در نظر گرفتن خطای 05/0 =α، 377 نفر است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ شبکه‌های اجتماعی مجازی (با پایایی 66/0 =α) و پرسشنامه قابلیت‌های کارآفرینی در قالب پنج مؤلفه (با پایایی 88/0=α) استفاده شد. روایی ابزار با نظر اساتید راهنما تأیید و داده­ها با استفاده از نرم ‌افزار آماری Spss.vs.21  و آزمون آنالیز واریانس چندمتغیره تجزیه‌و‌تحلیل شد. تأثیر جداگانه کاربست شبکه­های مجازی بر قابلیت ریسک‌پذیری معنا­دار است و بر قابلیت کارآفرینی، استقلال‌طلبی، کنترل درونی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت معنا­دار نیست. هم­چنین تأثیر جنسیت بر مؤلفه ریسک‌پذیری و کنترل درونی معنا­دار و بر سایر مؤلفه­ها معنا­دار نیست. در نهایت تأثیر تعامل بین کاربست شبکه‌های مجازی و جنسیت بر کنترل درونی معنا­دار و بر سایر مؤلفه­ها معنادار نیست. آموزش و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای این شبکه­ها و برنامه‌ریزی برای آینده می‌تواند پیشنهادی اساسی برای سیاست­گذاران و دست‌اندرکاران حوزه مجازی باشد. مفاهیم کلیدی: شبکه­های اجتماعی مجازی، کارآفرینی، قابلیت­های کارآفرینی، دانشجویان
    کلید واژگان
    مفاهیم کلیدی: شبکه­ های اجتماعی مجازی
    کارآفرینی
    قابلیت­های کارآفرینی
    دانشجویان

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University

    شاپا
    2345-492X
    2476-6429
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2016.7885
    http://qjsd.atu.ac.ir/article_7885.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443796

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب