بررسی عوامل انگیزشی – بهداشتی معلمان تربیت بدنی براساس نظریه هرزبرگ
(ندگان)پدیدآور
نوروزی سید حسینی, رسولاحسانی, محمدامیری, مجتبیدستوم, صلاحنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق بررسی عوامل انگیزشی- بهداشتی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه هرزبرگ بود که با روش تحقیق توصیفی- تحلیلی و به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری را کلیه معلمان تربیت بدنی استان کرمانشاه تشکیل میدادند. نمونه تحقیق 278 معلم تربیت بدنی درنظر گرفته شد. برای نمونهگیری از روش خوشهای چند مرحلهای استفاده شد. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه دموگرافیکی و پرسشنامه عوامل انگیزشی- بهداشتی دانت و همکاران (1996) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و همچنین از آمار استنباطی شامل آزمون کالموگروف- اسمیرنف؛ آزمون t مستقل و آزمون همبستگی کندال استفاده شد. نتایج نشان داد که که تفاوت معنی داری بین عوامل بهداشتی معلمان مرد و زن تربیت بدنی وجود دارد (05/0>p)؛ اما بین عوامل انگیزشی معلمان مرد و زن تربیت بدنی تفاوت معنیداری مشاهده نشد (05/0p)؛ اما بین عوامل انگیزشی معلمان مرد و زن تربیت بدنی تفاوت معنیداری مشاهده نشد (05/0
کلید واژگان
عوامل انگیزشی- بهداشتیمعلمان تربیت بدنی
کرمانشاه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرسدانشیار گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان
شاپا
2345-60432476-7069




