دوره 6, شماره 11
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل موضوعی مطالعات کووید 19 در پنج قاره بزرگ
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: هدف پژوهش حاضر آشکارسازی موضوعات پژوهشی کووید 19 در پنج قاره بر اساس آثار نمایهشده در وب آو ساینس است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی با رویکرد علمسنجی و روش تحلیل محتوا و بهرهمندی از فنون تحلیل همواژگانی ...
-
بررسی وضعیت سبکهای نقاشی در نمایه استنادی هنر و علوم انسانی: یک تحلیل بسامد استنادی
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: پژوهش با هدف تعیین وضعیت سبکهای نقاشی بر اساس تحلیل بسامد استنادی آنها در نمایه استنادی هنر و علوم انسانی از پایگاه وب آو ساینس انجام شد. روششناسی: نوع پژوهش کاربردی و از روش تحلیل بسامد استنادی استفاده شد. ...
-
تحلیل گراف همتألیفی محققان ایرانی رشته ریاضی با استفاده از پارامترهای گرافی
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسه گرافهای (شبکههای) همتألیفی پژوهشگران ایرانی در گرایشهای اصلی ریاضیات با استفاده از دادههای استخراجشده از وب آو ساینس و گوگل اسکالر و پارامترهای گرافی است. روششناسی: در این ...
-
ارزیابی وضعیت انتشارات علمی ایران بر مبنای نقشۀ جامع علمی کشور
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: هدف پژوهش حاضر ارزیابی وضعیت انتشارات علمی ایران با تأکید بر شاخصهای مطرحشده در نقشۀ جامع علمی کشور در بازه زمانی 5 ساله 1392 تا 1396 میباشد. روششناسی: روش پژوهش توصیفی-تحلیلی با رویکرد سیاست-پژوهی است که ...
-
ارزیابی مقایسهای کارکرد شاخصهای ضریب تأثیر (IF) IPP، SJR، SNIP در معرفی مجلات معتبر حوزههای علوم اجتماعی، فنیـمهندسی و پزشکی
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: این پژوهش با هدف شناسایی تفاوت شاخص ضریب تأثیر (IF) در معرفی مجلات علمی برتر حوزههای علمی نسبت به شاخصهای SJR، SNIP و IPP انجام شده است. روششناسی: پژوهش از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش اجرا از نوع مطالعه ...
-
بررسی میزان استنادپذیری و رؤیتپذیری مقالات نشریات انگلیسیزبان ایرانی در حوزه کشاورزی بر اساس دادههای پایگاه اسکوپوس
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: هدف این پژوهش بررسی میزان استفاده از مجلات انگلیسیزبان کشاورزی ایران در سطح بینالمللی است. روششناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحلیل استنادی و کتابخانهای بوده که با رویکرد توصیفی-تحلیلی انجام ...
-
ابعاد و الگوهای همکاری آثار سلباعتبارشده بهعنوان مصداق سوءرفتار پژوهشی در سطح بینالمللی و ایران
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی سازمانها و کشورهای دارای بیشترین تعداد آثار سلباعتبارشده، تعیین روند صعودی یا نزولی این تولیدات و مقایسۀ آن با ایران و سایر کشورهای تولیدکنندۀ این آثار انجام شده است. همچنین الگوی همکاری ...
-
ترسیم نقشه علمی تولیدات پژوهشگران هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه وبآوساینس
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: از این پژوهش، تحلیل و مصورسازی تولیدات علمی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع هنر و معماری در پایگاه وبآوساینس است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای کاربردی علمسنجی است، که به مطالعه عملکرد کمی حوزه ...
-
مقایسه دیدگاه خبرگان با شاخص اف دبلیوسی آی از پایگاه سایول در شناسایی نویسندگان برتر (مطالعه موردی نویسندگان برتر ایران حوزه علوم پایه از 2013 تا 2018)
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: مهمترین هدف پژوهش حاضر مقایسه دو رویکرد کمّی (در این پژوهش شاخص علمسنجی افدبلیوسیآی) و کیفی (دیدگاه خبرگان) در انتخاب نویسندگان برتر است. روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی و با روش ترکیبی (کیفی و کمّی) انجام ...
-
سنجش و ارزیابی بهرهوری علمی پژوهشگران حوزة «علوم شناختی» در ایران و جهان
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و ارزیابی بهرهوری علمی پژوهشگران ایران در حوزة «علوم شناختی» انجام شده است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای کاربردی علمسنجی است که برای انجام آن از روشهای اسنادی و پیمایشی ...
-
ترسیم ساختار علمی حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با استفاده از تحلیل همرخدادی واژگان
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: هدف پژوهش حاضر ترسیم ساختار حوزههای موضوعی مقالات حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با استفاده از فن تحلیل همرخدادی واژگان است. روششناسی: این پژوهش از نوع مطالعات علمسنجی است و با استفاده از تحلیل همواژگانی ...
-
ترسیم نقشه موضوعی مقالات حوزۀ «بازی در کتابخانهها» در اسکوپوس
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)هدف: هدف این پژوهش مشخصکردن ابعاد مختلف حوزه «بازی در کتابخانهها» با استفاده از ترسیم نقشه موضوعی آن است. روششناسی: پژوهش پیش رو از نوع کاربردی کتابسنجی بوده و از روش تحلیل محتوای کیفی روی متن مقالات و تحلیل ...
-
سخن سردبیر:چالش داوری علمی و تأثیر آن بر ارتقاء کیفی نشریات و توسعه دانش
(دانشگاه شاهد, 2020-03-20)همواره تصور عمومی بر آن بوده است که نویسندگان آثار علمی در زمینه تولید، انتشار و توسعه علم، از مهمترین نقش برخوردارند؛ چرا که نویسندگان به عنوان مهمترین عوامل تولید علم، زیربنای شکلگیری تفکر و تزریقکنندۀ جریانهای فکری ...



