پیشبینی سبکهای تصمیمگیری مصرفکنندگان با استفاده از سیستمهای فعالسازی و بازداری رفتاری مغزی
(ندگان)پدیدآور
عیوضی حشمت, علی اصغرمحمودی میمند, محمدپرهیزکار, محمد مهدیآقایوسفی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: هدف اصلی پژوهش حاضر پیشبینی سبکهای تصمیمگیری مصرفکنندگان از طریق ویژگیهای شخصیت است. برای تعیین سبکهای تصمیمگیری از الگوی اسکات و بروس مشتمل بر سبکهای منطقی، شهودی، وابسته و اجتنابی و برای تعیین ویژگیهای شخصیتی از مدل گری ـ ویلسون مشتمل بر سیستمهای فعالسازی رفتاری، بازداری رفتاری و جنگ/گریز استفاده شده است. روش: نمونه مورد مطالعه، 375 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز قم که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. پرسشنامههای سبکهای تصمیمگیری اسکات و بروس و ویژگیهای شخصیتی گری - ویلسون توزیع و با استفاده از تحلیل رگرسیون چند متغیره، سبکهای تصمیمگیری آزمودنیها پیشبینی گردید. یافته ها: یافتههای تحقیق نشان داد که علاوه بر وجود رابطه معنیدار بین مؤلفههای سبکهای تصمیمگیری، شرکتکنندگان پژوهش که دارای سیستمهای فعالسازی رفتاری و جنگ/گریز هستند، از سبک تصمیمگیری منطقی و در سیستم بازداری رفتاری از سبک تصمیمگیری اجتنابی و شهودی استفاده مینماید.
کلید واژگان
سبکهای تصمیمگیریفعالسازی رفتاری
بازداری رفتاری
جنگ/گریز
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نوردانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
دانشیار روان شناسی دانشگاه پیام نور
شاپا
2322-37822322-4312




