نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفاری نیا, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorآقایوسفی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمصطفائی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:16:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:16:17Z
dc.date.available1399-07-30T22:16:16Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:16:17Z
dc.date.issued2015-01-21en_US
dc.date.issued1393-11-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-07en_US
dc.date.submitted1393-03-17fa_IR
dc.identifier.citationصفاری نیا, مجید, آقایوسفی, علیرضا, مصطفائی, علی. (1393). رابطة مؤلفه های سهل انگاری اجتماعی و هویت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی, 3(2), 123-134.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3782
dc.identifier.issn2322-4312
dc.identifier.urihttp://sc.journals.pnu.ac.ir/article_1366.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443144
dc.description.abstractمقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مؤلفه­های سهل­انگاری اجتماعی و هویت اجتماعی  با عملکرد تحصیلی در دانشجویان بود.روش: پژوهش از نوع همبستگی و نمونه شامل 200 دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز بوکان بود که با روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه­های سهل­انگاری اجتماعی، هویت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی پاسخ دادند. داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ها: نتایج نشان داد که بین سهل­انگاری اجتماعی با هویت اجتماعی همبستگی منفی و معنی­داری وجود دارد. هر دو زیر مقیاس آن بعد فردی و بعد جمعی هویت با سهل­انگاری همبستگی منفی و معنی­داری وجود دارد. سهل­انگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی همبستگی منفی و معنادارحاصل شد، بی­تفاوتی به عنوان یکی از مؤلفه­های سهل­انگاری اجتماعی نیز باعملکرد تحصیلی همبستگی منفی و معنادار به دست آمد، اما بعد دیگر سهل­انگاری اجتماعی به نام توجه به خود با عملکرد تحصیلی رابطه معنادار حاصل نشد. همچنین هویت اجتماعی با عملکرد تحصیلی  همبستگی مثبت و معنی­داری وجود دارد و همچنین بین بعد جمعی و فردی هویت با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد.       نتیجه­گیری: با توجه به نتایج پژوهش می­توان گفت که سهل­انگاری اجتماعی رابطه منفی و معناداری با هویت اجتماعی و عملکرد تحصیلی دارد، در حالی که  هویت اجتماعی رابطه مثبت و معنادار با عملکرد تحصیلی دارد.fa_IR
dc.format.extent246
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Cognitionen_US
dc.subjectسهل انگاری اجتماعیfa_IR
dc.subjectهویت اجتماعیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.titleرابطة مؤلفه های سهل انگاری اجتماعی و هویت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage123
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد