مرور دوره 4, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
تعیین پایایی و روایی نسخه فارسی مقیاس دلسوزی برای زندگی دیگران
(دانشگاه پیام نور, 2016-01-21)مقدمه: دلسوزی سازهای بین فردی است که نقش مهمی در بهزیستی افراد ایفا مینماید و مطالعه حاضر باهدف بررسی پایایی و روایی مقیاس دلسوزی برای زندگی دیگران انجام گرفت. روش: در این راستا 281 دانشجو (170 زن و 111 مرد) با میانگین ...
-
مقایسه شناخت اجتماعی کودکان دختر خانوادههای تکفرزند و چند فرزند 5 و 7 ساله شهر اصفهان
(دانشگاه پیام نور, 2016-01-21)مقدمه: این پژوهش با هدف مقایسه شناخت اجتماعی در بین کودکان دختر خانوادههای تکفرزند و چند فرزند شهر اصفهان که در دامنه سنی 7-5 سال قرار داشتند، صورت گرفت. روش: این پژوهش کاربردی از نوع علی ـ مقایسهای بود. جامعه آماری ...
-
نقش واسطهای مقایسه اجتماعی در رابطه با حمایت اجتماعی ادراک شده والدین و همسالان با مادیگرایی در دانش آموزان دوره متوسطه
(دانشگاه پیام نور, 2016-01-21)هدف: هدف از این پژوهش بررسی اثرگذارترین متغیرها بر مادیگرایی و همچنین تبیین رابطه بین آنها بود. روش: پژوهش حاضر به شیوه پژوهشهای همبستگی از نوع مدلسازی معادلات ساختاری انجام شده است. جامعه پژوهش همه دانش آموزان ...
-
مقایسه خودکارآمدی در تعامل با همسالان و شایستگی اجتماعی در دانش آموزان پسر با رفتارهای پرخاشگرانه و عادی
(دانشگاه پیام نور, 2016-01-21)مقدمه: یکی از اختلالات رفتاری که شیوع آن بهطور هشداردهندهای بالا است، پرخاشگری است. کودکان دارای رفتارهای پرخاشگرانه خانواده، مدرسه و اجتماع را با مسائل گوناگونی مواجه میکنند که آنها را در برابر آشفتگیهای روانی ـ ...
-
ارائه الگوی روابط علّی جهت گیری هدف تحصیلی و درگیری شناختی: نقش واسطه ای هیجان های تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی
(دانشگاه پیام نور, 2016-01-21)مقدمه: هدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی روابط علی جهتگیری هدف تحصیلی و درگیری شناختی بر اساس نقش واسطهگری هیجانهای تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی به روش تحلیل مسیر است. روش: نمونه آماری این پژوهش شامل 523 نفر از دانشجویان ...



