دوره 3, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تأثیر آموزش شعر بر بازبینی حافظه کودکان 

    موحدی مهرابادی, محمدباقر؛ جوادی آسایش, سحرانه (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش شعر بر بازبینی حافظه کودکان می­باشد. روش: 24 نفر از دانش آموزان پسر پایه اول ابتدایی با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی چند مرحله­ای انتخاب شدند. طرح پژوهش حاضر، در چهارچوب طرح ...

  • ارزیابی و آماده‌سازی مربیان مهدکودک‌ها برای آموزش محیط زیست به کودکان (مطالعه موردی: شهر تهران) 

    شبیری, سید محمد؛ میبودی, حسین؛ ملکی پور, احمد؛ سرادی پور, عادله (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    مقدمه: شکل‌گیری نگرش‌ها، ارزش‌ها، تعهد و مهارت‌های مورد نیاز برای حفظ و پشتیبانی محیط زیست در افراد از سنین پایین آغاز می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی و آماده‌سازی مربیان مهد کودک‌ها برای آموزش محیط زیست به کودکان می‌باشد. ...

  • تحلیل شناختی- اجتماعی پیام های تبلیغاتی انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران با توجه به مدل حکمرانی خوب 

    بیگدلی, ایمان الله؛ صباحی, پرویز؛ اعظمی, سعید (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    مقدمه: پژوهش حاضر باهدف تحلیل شناختی ـ اجتماعی پیام­ های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران و بررسی میزان تطابق آن­ ها با مدل حمکرانی خوب و همچنین میزان همخوانی بین مهم­ترین اولویت­ های کاری رئیس­ ...

  • نقش تعاملی ابعاد عدالت سازمانی ادراک شده بر رفتارهای تلافی‌جویانه 

    گل پرور, محسن؛ جوادیان, زهرا؛ واثقی, زهرا؛ مصاحبی, محمد رضا؛ اسماعیلیان, زهره (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    این پژوهش با هدف بررسی نقش تعاملی ابعاد عدالت سازمانی ادارک شده بر رفتارهای تلافی‌جویانه به مرحله اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش کارکنان مرد مجموعه‌ای از صنایع تولیدی (به تعداد 800 نفر) در شهر اصفهان بودند، که از میان آن­ها، ...

  • اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در دانش آموزان 

    یگانه, طیبه؛ حسینخانزاده, عباسعلی؛ زربخش, محمدرضا (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    مقدمه: با توجه به این­که یکی از مشکلات جدی دانش ­آموزان مبتلا به اختلال­ نارسایی توجه/فزون­ کنشی، نارسائی در زمینه مهارت­ های اجتماعی است؛ پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت­ های اجتماعی با شیوه شناختی ­ـ رفتاری ...

  • هنجاریابی و روایی پرسشنامه حافظه گذشته‎نگر - آینده‎نگر 

    زارع, حسین؛ علی پور, احمد؛ مصطفائی, علی (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    هدف: هدف از انجام این مطالعه استانداردسازی و هنجاریابی پرسشنامه حافظه گذشته‎نگر- آینده‎نگر کرافورد و همکاران(2003) برای دانشجویان متناسب با حافظه گذشته نگر- آینده نگر در فرهنگ ایرانی است. روش: این ابزار برای تعیین اندازه ...

  • نقش جهت گیری اجتماعی بر رفتار اخلاقی با توجه به نقش میانجی معنویت 

    هاشمی, تورج؛ آرین پور, الناز؛ ماشینچی عباسی, نعیمه (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جهت­گیری اجتماعی بر رفتار اخلاقی با توجه به نقش میانجی معنویت انجام شده است. روش: در این راستا، 407 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ­ای چند ...

  • تاثیر درماندگی آموخته شده بر سوگیری حافظه آشکار 

    نظری, محمد علی؛ زمانی اصل, مهدی؛ احمدی, محمد (دانشگاه پیام نور, 2014-06-22)
    مقدمه: براساس فرضیه­ خلق همخوان و نظریه باور، افراد اطلاعات هیجانی خوشایند و ناخوشایند را به­صورت انتخابی پردازش می­کنند. هدف اصلی مطالعه­ حاضر تعیین اثر درماندگی آموخته شده بر بازیابی خاطرات ناخوشایند در اشخاصی است که ...