• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل شناختی- اجتماعی پیام های تبلیغاتی انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران با توجه به مدل حکمرانی خوب

    (ندگان)پدیدآور
    بیگدلی, ایمان اللهصباحی, پرویزاعظمی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    256.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: پژوهش حاضر باهدف تحلیل شناختی ـ اجتماعی پیام­ های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران و بررسی میزان تطابق آن­ ها با مدل حمکرانی خوب و همچنین میزان همخوانی بین مهم­ترین اولویت­ های کاری رئیس­ جمهور منتخب با اولویت­ های مردم انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر توصیفی است و جامعه آماری آن از یک سو شامل محتوای کلیه­ پیام ­های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران بود که از بین آن­ ها، محتوای برنامه ­های تلویزیونی و مناظره­ های هر کاندیدا مورد تحلیل قرار گرفت و از سوی دیگر از بین کلیه­  واجدین شرایط رأی دهنده­ ی استان سمنان (حدود 400 هزار نفر)، 650 نفر به­ طور تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته بر روی آنان اجرا شد. محتوای پیام­ های تبلیغاتی کاندیداها توسط دو ارزیاب به ­طور مستقل مقوله­ بندی و ارزیابی شد و ضریب توافق بین آنان محاسبه گردید. داده ­های گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل­ محتوا و مدل حکمرانی خوب مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته­ ها: محتوای بیشتر پیام­ های تبلیغاتی کاندیداها با مدل حکمرانی خوب همسویی داشت. به­علاوه بر طبق نتایج حاصل از نظرسنجی، مردم در انتخاب کاندیدای مورد نظر بیشتر به برنامه­ و سابقه­ کاری کاندیداها توجه داشتند. همچنین در بین توقعات مردم از رئیس­ جمهور منتخب حل مشکل گرانی، اشتغال و هسته­ ای بالاترین درصد را داشت که تا حد زیادی با  اولویت­ های کاری رئیس جمهور منتخب همسو بود. نتیجه­ گیری: تنظیم محتوای پیام ­های تبلیغاتی برطبق چارچوبی کارآمد (همچون مدل حکمرانی خوب) و متناسب با شرایط حاکم بر جامعه در پیروزی در انتخابات مؤثر می­ باشد.
    کلید واژگان
    انتخابات
    تبلیغات
    حکمرانی خوب
    ریاست جمهوری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه سمنان، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
    استادیار دانشگاه سمنان، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی، دانشگاه سمنان

    شاپا
    2322-3782
    2322-4312
    URI
    http://sc.journals.pnu.ac.ir/article_889.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443132

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب