نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرفیعی, یاسمنfa_IR
dc.contributor.authorمیرزائی, روزبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:07:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:07:16Z
dc.date.available1399-07-30T22:07:15Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:07:16Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-30en_US
dc.date.submitted1396-08-08fa_IR
dc.identifier.citationرفیعی, یاسمن, میرزائی, روزبه. (1397). ارایه مدل توسعه گردشگری موسیقی مقامی در ایران بر مبنای رویکرد گراندد تئوری. جامعه شناسی نهادهای اجتماعی, 5(11), 181-201. doi: 10.22080/ssi.2018.1913fa_IR
dc.identifier.issn2383-0395
dc.identifier.issn2538-3612
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/ssi.2018.1913
dc.identifier.urihttp://ssi.journals.umz.ac.ir/article_1913.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442747
dc.description.abstractموسیقی مقامی از جمله انواع موسیقی است که بیشترین نزدیکی را با فرهنگ جامعه میزبان دارد. مطالعه حاضر با استفاده از روش گراندد تئوری ساختارگرا به بررسی این گونه از موسیقی در راستای جذب گردشگران فرهنگی می پردازد. در گردآوری داده‌ها از تکنیک‌های متعددی مانند مصاحبه، مشاهده، مشاهده‌ی آنلاین و گردآوری اسناد و متون در چهارچوب روش گراندد تئوری و به روش نمونه گیری هدفمند جمع آوری شده است. مصاحبه‌شوندگان این پژوهش را کارشناسانی تشکیل داده‌اند که با موسیقی مقامی ایران آشنایی داشته‌ و در حوزه‌ی گردشگری نیز فعالیت دارند. داده‌های حاصل از مصاحبه با کارشناسان، با کمک نرم افزار اِن‌ویوُ[1] کدگذاری سه گانه‌ی باز، محوری و انتخابی شد و از میان داده‌ها 72 مفهوم و 6 مقوله به‌دست‌آمد. "تبدیل شدن به جاذبه‌ی فرهنگی" به‌عنوان مقوله‌ی مرکزی انتخاب شد و سپس با استفاده از مدل پارادایمی، نظریه‌ی خودبنیاد ارائه شد. سه دسته عوامل مداخله گر شامل عدم آگاهی و شناخت، مشکلات زیرساختی و موانع حاکمیتی شناسایی گردید. طراحی رویدادهایی با محوریت موسیقی مقامی، برگزاری جشنواره‌های مشترک با کشورهای هم‌زبان به‌واسطه‌ی تشابهات فرهنگی، اشاعه‌ی موسیقی خیابانی و یا اجرای موسیقی مقامی در اماکن عمومی و طراحی بسته های سفر با محوریت موسیقی مقامی از جمله راهکارهای توسعه گردشگری موسیقی است.<br /> <br clear="all" /><br /> <br /> [1] - NVIVOfa_IR
dc.format.extent1528
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofجامعه شناسی نهادهای اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSociology of Social Institutionsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/ssi.2018.1913
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectگردشگری موسیقیfa_IR
dc.subjectگردشگری فرهنگیfa_IR
dc.subjectموسیقی مقامیfa_IR
dc.subjectگراندد تئوریfa_IR
dc.titleارایه مدل توسعه گردشگری موسیقی مقامی در ایران بر مبنای رویکرد گراندد تئوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت جهانگردی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue11
dc.citation.spage181
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد