• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی نهادهای اجتماعی
    • دوره 5, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی نهادهای اجتماعی
    • دوره 5, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارایه مدل توسعه گردشگری موسیقی مقامی در ایران بر مبنای رویکرد گراندد تئوری

    (ندگان)پدیدآور
    رفیعی, یاسمنمیرزائی, روزبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.492 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    موسیقی مقامی از جمله انواع موسیقی است که بیشترین نزدیکی را با فرهنگ جامعه میزبان دارد. مطالعه حاضر با استفاده از روش گراندد تئوری ساختارگرا به بررسی این گونه از موسیقی در راستای جذب گردشگران فرهنگی می پردازد. در گردآوری داده‌ها از تکنیک‌های متعددی مانند مصاحبه، مشاهده، مشاهده‌ی آنلاین و گردآوری اسناد و متون در چهارچوب روش گراندد تئوری و به روش نمونه گیری هدفمند جمع آوری شده است. مصاحبه‌شوندگان این پژوهش را کارشناسانی تشکیل داده‌اند که با موسیقی مقامی ایران آشنایی داشته‌ و در حوزه‌ی گردشگری نیز فعالیت دارند. داده‌های حاصل از مصاحبه با کارشناسان، با کمک نرم افزار اِن‌ویوُ[1] کدگذاری سه گانه‌ی باز، محوری و انتخابی شد و از میان داده‌ها 72 مفهوم و 6 مقوله به‌دست‌آمد. "تبدیل شدن به جاذبه‌ی فرهنگی" به‌عنوان مقوله‌ی مرکزی انتخاب شد و سپس با استفاده از مدل پارادایمی، نظریه‌ی خودبنیاد ارائه شد. سه دسته عوامل مداخله گر شامل عدم آگاهی و شناخت، مشکلات زیرساختی و موانع حاکمیتی شناسایی گردید. طراحی رویدادهایی با محوریت موسیقی مقامی، برگزاری جشنواره‌های مشترک با کشورهای هم‌زبان به‌واسطه‌ی تشابهات فرهنگی، اشاعه‌ی موسیقی خیابانی و یا اجرای موسیقی مقامی در اماکن عمومی و طراحی بسته های سفر با محوریت موسیقی مقامی از جمله راهکارهای توسعه گردشگری موسیقی است. [1] - NVIVO
    کلید واژگان
    ایران
    گردشگری موسیقی
    گردشگری فرهنگی
    موسیقی مقامی
    گراندد تئوری

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    مدیریت جهانگردی دانشگاه تهران
    هیات علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندران

    شاپا
    2383-0395
    2538-3612
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/ssi.2018.1913
    http://ssi.journals.umz.ac.ir/article_1913.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442747

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب