| dc.contributor.author | حبیبی کلیبر, رامین | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرید, ابوالفضل | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهادری خسروشاهی, جعفر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T22:02:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T22:02:26Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T22:02:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T22:02:26Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-04-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-01-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حبیبی کلیبر, رامین, فرید, ابوالفضل, بهادری خسروشاهی, جعفر. (1398). تأثیر تدریس بدیعه پردازی و الگوی چرخه یادگیری هفت مرحلهای بر بهبود تفکر خلاق دانشآموزان. تدریس پژوهی, 7(1), 173-188. doi: 10.34785/J012.2019.563 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5686 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.563 | |
| dc.identifier.uri | http://trj.uok.ac.ir/article_61066.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442494 | |
| dc.description.abstract | <strong>هدف:</strong> هدف پژوهش حاضر تأثیر الگوی تدریس بدیعهپردازی و الگوی چرخه یادگیری هفت مرحلهای بر بهبود تفکر خلاق دانشآموزان بود.<br /> <strong>روش:</strong> طرح پژوهش به شیوه تجربی و از نوع طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 96-1395 بودند که از این جامعه تعداد 60 دانشآموز انتخاب و به روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای خوشهای در 3 گروه، 2 گروه آزمایش و 1 گروه کنترل قرار گرفتند. آزمودنیهای گروه آزمایش اول (الگوی تدریس بدیعهپردازی) و آزمودنیهای گروه آزمایش دوم (الگوی چرخهی یادگیری هفت مرحلهای) تحت آموزش قرار گرفتند و در مقابل، گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه تفکر خلاق تورنس استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها با روش آماری تحلیل کواریانس و آزمون تعقیبی LSD انجام شد.<br /> <strong>یافتهها:</strong> نتایج پژوهش نشان داد که الگوی تدریس بدیعهپردازی و چرخهی یادگیری هفت مرحلهای بر تفکر خلاق دانشآموزان تأثیر دارد. در واقع الگوی تدریس بدیعهپردازی و چرخهی یادگیری هفت مرحلهای باعث افزایش تفکر خلاق در دانشآموزان میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1185 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | تدریس پژوهی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.563 | |
| dc.subject | تدریس بدیعه پردازی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری هفت مرحله ای | fa_IR |
| dc.subject | تفکر خلاق | fa_IR |
| dc.title | تأثیر تدریس بدیعه پردازی و الگوی چرخه یادگیری هفت مرحلهای بر بهبود تفکر خلاق دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری روانشناسی تربیتی، دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 173 | |
| dc.citation.epage | 188 | |