نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحبیبی کلیبر, رامینfa_IR
dc.contributor.authorفرید, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorبهادری خسروشاهی, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:02:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:02:26Z
dc.date.available1399-07-30T22:02:25Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:02:26Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-05en_US
dc.date.submitted1397-01-16fa_IR
dc.identifier.citationحبیبی کلیبر, رامین, فرید, ابوالفضل, بهادری خسروشاهی, جعفر. (1398). تأثیر تدریس بدیعه پردازی و الگوی چرخه یادگیری هفت مرحله‌ای بر بهبود تفکر خلاق دانش‌آموزان. تدریس پژوهی, 7(1), 173-188. doi: 10.34785/J012.2019.563fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.563
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_61066.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442494
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> هدف پژوهش حاضر تأثیر الگوی تدریس بدیعه­پردازی و الگوی چرخه یادگیری هفت مرحله­ای بر بهبود تفکر خلاق دانش­آموزان بود.<br /> <strong>روش:</strong> طرح پژوهش به شیوه تجربی و از نوع طرح پیش­آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش­آموزان دختر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 96-1395 بودند که از این جامعه تعداد 60 دانش‌آموز انتخاب و به روش نمونه­گیری تصادفی چندمرحله­ای خوشه­ای در 3 گروه، 2 گروه آزمایش و 1 گروه کنترل قرار گرفتند. آزمودنی­های گروه آزمایش اول (الگوی تدریس بدیعه­پردازی) و آزمودنی‌های گروه آزمایش دوم (الگوی چرخه­ی یادگیری هفت مرحله­ای) تحت آموزش قرار گرفتند و در مقابل، گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه تفکر خلاق تورنس استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده­ها با روش آماری تحلیل کواریانس و آزمون تعقیبی LSD انجام شد.<br /> <strong>یافته­ها:</strong> نتایج پژوهش نشان داد که الگوی تدریس بدیعه­پردازی و چرخه­ی یادگیری هفت مرحله­ای بر تفکر خلاق دانش­آموزان تأثیر دارد. در واقع الگوی تدریس بدیعه­پردازی و چرخه­ی یادگیری هفت مرحله­ای باعث افزایش تفکر خلاق در دانش­­آموزان می­شود.fa_IR
dc.format.extent1185
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.563
dc.subjectتدریس بدیعه پردازیfa_IR
dc.subjectیادگیری هفت مرحله ایfa_IR
dc.subjectتفکر خلاقfa_IR
dc.titleتأثیر تدریس بدیعه پردازی و الگوی چرخه یادگیری هفت مرحله‌ای بر بهبود تفکر خلاق دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید مدنی آذربایجانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage173
dc.citation.epage188


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد