• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای تجسمی و کاربردی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای تجسمی و کاربردی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چارچوب شبکه کسب و کار نهادی هنرهای تجسمی مبتنی بر رویکرد فراترکیب

    (ندگان)پدیدآور
    محمدیان, محمودکامرانی, بهنامدهقانان, حامدگیاهی, یاسمن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.062 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فهم اینکه بازارهای هنر چگونه پدید می­آیند، برای محققان بازاریابی یک چالش اساسی باقی مانده است. بازار هنر، از یک سو به ارتقا و شناخت هرچه بیشتر آثار هنری و هنرمندان کمترشناخته شده منجر می­شود و از سوی دیگر، تجارت را در فرهنگ و هنر ترغیب می­کند. سوال اینجاست که چه کسانی، طی چه فرایندی بازار هنرهای تجسمی و تجارت آثار را هدایت می­کنند و چه نقش­هایی برعهده دارند. این مقاله به مکانیسم ورود افراد به جامعه هنری و مشروعیت یافتن آنها به عنوان هنرمند در طول فرایند تایید می­پردازد. به این منظور، از متدولوژی کیفی فراترکیب استفاده شده است. نتایج نشان می­دهد که بازار هنر متشکل از اعضای شبکه نهادی کسب و کار شامل چهارده عضو یا نهاد هنر است که هنر را تعریف کرده و با برعهده گرفتن نقش­های مختلف در دو سطح بازار اولیه و ثانویه و طی چهار مرحله ایجاد، معرفی، رشد و بلوغ، دوره عمر هنری یک هنرمند را تا زمان تثبیت او در بازار هنر، هدایت می­کنند. درنهایت چارچوبی به عنوان شبکه کنش­های متقابل دنیای هنر ارائه شد که این سه بعد در کنار هم نشان داده است و در آن، حضور شبکه­ای از متخصصان تعیین می­کند چه کسی در دنیای هنر ماندگار شود.
    کلید واژگان
    شبکه کسب و کار نهادی هنر
    بازار هنر
    مراحل رشد هنرمند
    اعضای نهادی
    نقش‌های اعضای بازار هنر

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه هنر
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی - عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
    استادیار گروه نقاشی - عضو هیات علمی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی - عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2008-2649
    URI
    https://dx.doi.org/10.30480/vaa.2018.671
    http://vaa.journal.art.ac.ir/article_671.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/441887

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب