نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحکمت, نصرت اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:44:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:44:49Z
dc.date.available1399-07-30T21:44:49Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:44:49Z
dc.date.issued2007-12-22en_US
dc.date.issued1386-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-15en_US
dc.date.submitted1395-08-25fa_IR
dc.identifier.citationحکمت, نصرت الله. (1386). بررسی و نقد دلیل عقلی اشاعره در اثبات رویت خدا. حکمت و فلسفه, 3(12), 65-76. doi: 10.22054/wph.2008.5742fa_IR
dc.identifier.issn1735-3238
dc.identifier.issn2476-6038
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/wph.2008.5742
dc.identifier.urihttp://wph.atu.ac.ir/article_5742.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/441643
dc.description.abstractبحث رویت خدا، یکی از مباحث پر جنجال کلامی است. اشاعره معتقدند خدا را در آخرت با چشم سر می توان دید و در اثبات ادعای خود هم دلیل عقلی آورده اند و هم دلیل نقلی. دلیل عقلی متکلمان اشعری، که نخستین بار از سوی ابوالحسن اشعری مطرح شد و به گونه های مختلف تقریر گردیده از جهات مختلف مخدوش است. از این رو اشاعره از جمله امام فخر رازی به این نتیجه رسیده اند که از راه عقل نمی توان اثبات رویت کرد و تنها راه اثبات آن تمسک به ظواهر قرآن و روایات است. در این مقاله تلاش شده است جنبه های مختلف این دلیل بررسی و نقادی شود.fa_IR
dc.format.extent254
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofحکمت و فلسفهfa_IR
dc.relation.ispartofWisdom And Philosophyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/wph.2008.5742
dc.subjectرویت خداfa_IR
dc.subjectدلیل عقلیfa_IR
dc.subjectدلیل نقلیfa_IR
dc.titleبررسی و نقد دلیل عقلی اشاعره در اثبات رویت خداfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue12
dc.citation.spage65
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد