نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیعی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:41:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:41:11Z
dc.date.available1399-07-30T21:41:10Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:41:11Z
dc.date.issued2008-09-22en_US
dc.date.issued1387-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-15en_US
dc.date.submitted1395-08-25fa_IR
dc.identifier.citationشفیعی, محمد. (1387). تفاوت فاهمه و عقل نزد کانت. حکمت و فلسفه, 4(15), 137-144. doi: 10.22054/wph.2008.5757fa_IR
dc.identifier.issn1735-3238
dc.identifier.issn2476-6038
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/wph.2008.5757
dc.identifier.urihttp://wph.atu.ac.ir/article_5757.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/441406
dc.description.abstractکانت وجود علم و اخلاق را پیش فرض می‌گیرد و به بررسی حدود و ثغور هر یک می‌پردازد. در این راه او از اصطلاحات «عقل» و «فاهمه» استفاده می‌کند. در این مقاله به تعریف این دو مفهوم نزد کانت، از دیدگاهی که وجه تمایز آنها را آشکارتر کند، پرداخته می‌شود؛ سپس جایگاه این دو قوه در حیطۀ علم بررسی و آنگاه با بررسی مواضع اخلاقی کانت نتیجه گرفته می‌شود که از دیدگاه وی کار ویژۀ عقل در حیطه عمل و اخلاق رخ می‌نماید و عقل محض در ذات خود عملی است.fa_IR
dc.format.extent202
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofحکمت و فلسفهfa_IR
dc.relation.ispartofWisdom And Philosophyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/wph.2008.5757
dc.subjectکانتfa_IR
dc.subjectعقلfa_IR
dc.subjectفاهمهfa_IR
dc.subjectشناختfa_IR
dc.subjectاخلاقfa_IR
dc.titleتفاوت فاهمه و عقل نزد کانتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد فلسفة علم، دانشگاه صنعتی شریف.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue15
dc.citation.spage137
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد