توسعه رویکرد مسئله محوری در مطالعات میان رشتهای
(ندگان)پدیدآور
پور عزت, علی اصغرقلی پور, آریننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
به طور کلی، به نظر میرسد که عامه مردم بیشتر از نظامهای پژوهشی به عملکرد نظامهای آموزشی اعتماد دارند. یکی از دلایل این اعتماد، اثربخشی و کارآمدی بیشتر نظامهای آموزشی، از حیث تأثیر صریح بر زندگی عامه است. با توسعه پژوهشهای مسئلهمحور، این احتمال وجود دارد که نهادهای پژوهشی نیز به سطح مشابهی از اعتبار نظامهای آموزشی دست یابند. توسعه پژوهشهای مسئلهمحور مستلزم تجدید نظر در طرحهای پژوهشی و شیوههای برنامهریزی و اجرای آنهاست و فراگرد پژوهش را به پرهیز از پیشگویی و تقلید و جدیت در جلب همکاری متخصصان رشتههای گوناگون برمیانگیزاند. از این رو، تأکید میشود که توسعه پژوهشهای مسئلهمحور مستلزم تشکیل گروههای فرارشتهای و توسعه سبکها و ساختارهای جدید مدیریت در فراگرد پژوهش است.
کلید واژگان
پارادایم تقلیدمدیریت گروههای فرارشتهای
مسئله پژوهش
آلودگی علمی
تحیر محض
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-07-231388-05-01
ناشر
پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریIranian Institute for Social & Cultural Studies
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهرانعضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، تهران، ایران.
شاپا
2008-46412008-4846




