نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorصدیقیان بیدگلی, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorودادهیر, ابوعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:32:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:32:06Z
dc.date.available1399-07-30T21:32:01Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:32:06Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-22en_US
dc.date.submitted1397-04-01fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, قاسم, صدیقیان بیدگلی, آمنه, ودادهیر, ابوعلی. (1398). مطالعۀ جامعه‌شناختی فرایند تکوین هویت حرفه‌ای در میان دانشجویان دورۀ دکترای علوم اجتماعی در ایران. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 11(2), 65-101. doi: 10.22035/isih.2019.3039.3354fa_IR
dc.identifier.issn2008-4641
dc.identifier.issn2008-4846
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22035/isih.2019.3039.3354
dc.identifier.urihttp://www.isih.ir/article_303.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440934
dc.description.abstractهویت حرفه‌ای به فرایندی اشاره دارد که در طول سال‌های تحصیل فرد در دانشگاه به سؤال «من چه کسی هستم» پاسخ می‌دهد. دورۀ دکتری آخرین مرحلۀ شکل‌گیری این نوع هویت است که سهم بسزایی در مسیر حرفه‌ای شدن افراد دارد. مقالۀ حاضر به آزمون الگوی نظری تکوین هویت حرفه‌ای دانشجویان دورۀ دکترای علوم اجتماعی در ایران پرداخته است. نظریۀ مبنایی ودادهیر، صدیقیان بیدگلی، و جعفری (1396) عملیاتی‌سازی شده و پرسشنامۀ مزبور با نمونه ­ای به تعداد  191 نفر از دانشجویان دورۀ دکتری علوم اجتماعی مورد آزمون قرار گرفته است. یافته‌های کمّی تحقیق، گزاره‌های نظری به‌دست‌آمده از الگوی نظریۀ مبنایی را تأیید می‌کند. نتایج رگرسیونی نشان می‌دهد که در مجموع، عامل‌های ساختار آموزش عالی، شرایط بیرونی رشتۀ علوم اجتماعی، صفات روانی این دانشجویان، و نیز شرایط مالی و جامعه‌پذیری علمی می‌توانند تغییرات متغیر وابستۀ هویت حرفه‌ای رشته علوم اجتماعی را در بین پاسخ‌گویان پیش‌بینی کنند. نتایج آماری نشان می‌دهد نقش عوامل بیرونی و ساختاری اهمیت زیادی دارند.fa_IR
dc.format.extent2877
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Studiesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies in the Humanitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22035/isih.2019.3039.3354
dc.subjectهویت حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectدانشجویان دکترای علوم اجتماعیfa_IR
dc.subjectرشتۀ علوم اجتماعیfa_IR
dc.subjectتئوری زمینه‌ایfa_IR
dc.subjectآزمون الگوی ساختاریfa_IR
dc.titleمطالعۀ جامعه‌شناختی فرایند تکوین هویت حرفه‌ای در میان دانشجویان دورۀ دکترای علوم اجتماعی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی، پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جامعه‌شناسی، پژوهشکدۀ مطالعات اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار انسان‌شناسی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage65
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد