نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجمشیدی قاسم آبادی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمکوندی, پیامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:14:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:14:14Z
dc.date.available1399-07-30T21:14:09Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:14:14Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.identifier.citationجمشیدی قاسم آبادی, مرتضی, مکوندی, پیام. (1397). بررسی مدلی جهت ارزیابی کیفیت آموزش مهارت‌های مدیریت از طریق بازی‌های دیجیتالی سبک شبیه‌سازی ساخت‌وساز و مدیریت؛ مورد مطالعه، آموزش تفکر سیستمی به‌عنوان یکی از مهارت‌های موردنیاز مدیریت شهری با رویکرد اسلامی ـ ایرانی از طریق بازی رایانه‌ای سیم‌سیتی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران, 11(1), 1-32. doi: 10.22631/jicr.2018.1672.2319fa_IR
dc.identifier.issn2008-1847
dc.identifier.issn2476-5058
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22631/jicr.2018.1672.2319
dc.identifier.urihttp://www.jicr.ir/article_355.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440530
dc.description.abstractبازی‌های دیجیتالی امروزه تبدیل به یکی از پرکاربردترین رسانه‌ها شده و تا حدی به لایه‌های مختلف زندگی نفوذ کرده و برای آن‌ها کاربردهایی غیر از سرگرمی نیز رقم خورده است. دامنه این کاربردها، حوزه‌های بهداشت و سلامت، فرهنگ عمومی، آموزش‌های مهارت‌های مختلف مدیریتی، نظامی، پزشکی و ... را شامل می‌شود. ازجمله این کاربردها؛ استفاده از بازی برای آموزش و یادگیری است. یادگیری از طریق بازی اشاره به روشی دارد که در آن، اهداف جدی در قالب بازی‌های دیجیتالی به فراگیران آموزش داده می‌شود. آموزش تفکر سیستمی به‌عنوان مهارتی پایه‌ای برای مدیران شهری به‌حساب می‌آید و ازآنجایی‌که این مهارت برای ساخت و توسعه شهر اسلامی‌ـ‌ایرانی موردنیاز است، ازاین‌رو در مقاله فوق آموزش این مهارت با استفاده از یکی از قوی‌ترین بازی‌های رایانه‌ایِ شهرسازی به نام سیم‌سیتی ــ به‌عنوان نمونه موردی ــ مورداستفاده قرارگرفته است. روش پژوهش در این تحقیق از نوع نیمه تجربی با استفاده از ۲ گروه گواه و آزمون است. متغیر اصلی تحقیق، کیفیت یادگیری تفکر سیستمی و متغیر وابسته روش آموزش از طریق بازی است. روش نمونه‌گیری در این پژوهش از نوع نمونه در دسترس بوده است و تعداد ۴۰ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی به‌عنوان نمونه انتخاب‌شده‌اند. درنهایت نتایج پرسشنامه استاندارد تفکر سیستمی هر ۲ گروه به روش تحلیل کواریانس مورد آزمون قرارگرفته و مشخص گردید آموزش در هر ۲ روش نتیجه مثبتی داشته است اما درروش نوین یادگیری از طریق بازی، متوسط افزایش نمره فراگیران گروه آزمون، ۴ نمره بیشتر بوده است.fa_IR
dc.format.extent2739
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Researchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات فرهنگی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Cultural Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22631/jicr.2018.1672.2319
dc.subjectآموزش از طریق بازیfa_IR
dc.subjectمدیریت شهریfa_IR
dc.subjectاسلامی‌ـ‌‌ایرانیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectتفکر سیستمیfa_IR
dc.subjectبازی‌های رایانهfa_IR
dc.titleبررسی مدلی جهت ارزیابی کیفیت آموزش مهارت‌های مدیریت از طریق بازی‌های دیجیتالی سبک شبیه‌سازی ساخت‌وساز و مدیریت؛ مورد مطالعه، آموزش تفکر سیستمی به‌عنوان یکی از مهارت‌های موردنیاز مدیریت شهری با رویکرد اسلامی ـ ایرانی از طریق بازی رایانه‌ای سیم‌سیتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و تحقیقات البرز، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت، گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و تحقیقات البرز، کرج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد