نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorودادهیر, ابوعلیfa_IR
dc.contributor.authorصدیقیان بیدگلی, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, قاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:12:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:12:51Z
dc.date.available1399-07-30T21:12:49Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:12:51Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-16en_US
dc.date.submitted1395-08-26fa_IR
dc.identifier.citationودادهیر, ابوعلی, صدیقیان بیدگلی, آمنه, جعفری, قاسم. (1396). تبیین فرایند تکامل هویت حرفه‌ای؛ در بین دانشجویان دوره دکترای علوم اجتماعی در ایران. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران, 10(2), 89-118. doi: 10.22631/jicr.2017.1433.2150fa_IR
dc.identifier.issn2008-1847
dc.identifier.issn2476-5058
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22631/jicr.2017.1433.2150
dc.identifier.urihttp://www.jicr.ir/article_337.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440512
dc.description.abstractمقاله حاضر با استفاده از روش نظریه داده‌بنیاد (زمینه‌ای) اشتراوس و کوربین به بررسی نحوه تشکیل هویت حرفه‌ای در میان دانشجویان رشته علوم اجتماعی دانشگاه‌های وزارت علوم پرداخته است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی بوده که با روش نمونه‌گیری نظری و تکنیک اشباع نظری انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، 528 نفر بوده که با 22 نفر از آن‌ها به شیوۀ نیمه‌ساختارمند، مصاحبه شده است. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که مجموع شرایط علی، زمینه‌ای، مداخله‌گر و استراتژی‌ها، باعث شده‌اند که هویت حرفه‌ای دانشجویان دوره دکترای تخصصی علوم اجتماعی در ایران، نامتوازن شود، یعنی آن‌ها از آینده حرفه‌ای خود اطمینان نداشته و با یک دانش سطحی و مبهم و دستگاه فکری ناپایدار در زمینۀ حرفه خود، در یک وضعیت سردرگمی به‌سر می‌برند. پدیده هویت حرفه‌ای نامتوازن، به خود نامنسجم ربط می‌یابد. خود نامنسجم، خودی است که در آن فرد صاحب حرفه، فاقد هویت علمی یکپارچه و متعادل است و ازاین‌رو نمی‌تواند اهداف ازپیش‌تعیین‌شده و برنامه‌دار کنش حرفه‌ای را انجام دهد.fa_IR
dc.format.extent2800
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Researchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات فرهنگی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Cultural Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22631/jicr.2017.1433.2150
dc.subjectنظریۀ پهنه‌محورfa_IR
dc.subjectمعنویت‌گرایی نوپدیدfa_IR
dc.subjectناهمنوایی با فرهنگ دینیfa_IR
dc.subjectنظام ارزشیfa_IR
dc.subjectنوگرویfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی توسعه آموزش عالیfa_IR
dc.titleتبیین فرایند تکامل هویت حرفه‌ای؛ در بین دانشجویان دوره دکترای علوم اجتماعی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار انسان‌شناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای جامعه‌شناسی فرهنگی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage89
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد