نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی پور, صمدfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorمیرمحمد تبار, سید احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:07:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:07:32Z
dc.date.available1399-07-30T21:07:30Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:07:32Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-04-09en_US
dc.date.submitted1392-01-20fa_IR
dc.identifier.citationعلی پور, صمد, قاسمی, وحید, میرمحمد تبار, سید احمد. (1393). تأثیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک بر هویت فرهنگی جوانان شهر اصفهان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران, 7(1), 1-28. doi: 10.7508/ijcr.2014.25.001fa_IR
dc.identifier.issn2008-1847
dc.identifier.issn2476-5058
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2014.25.001
dc.identifier.urihttp://www.jicr.ir/article_212.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440388
dc.description.abstract<span style="font-size: 12pt; font-family: 'B Nazanin';" lang="FA">با گسترش دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و استفاده فزآینده‌ای که جوانان از انواع مطالب و محتوای این رسانه‌های نوین می‌نمایند، هویت فرهنگی به یکی از دغدغه‌های اصلی مرتبط با انسجام اجتماعی و یکپارچگی ملی تبدیل شده است. بدین لحاظ پژوهش حاضر، رابطه حضور و تعامل در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک را با هویت فرهنگی جوانان مورد مطالعه قرار می‌دهد. پرسش اصلی این است که استفاده از فیس‌بوک چه تأثیری بر هویت فرهنگی کاربران دارد؟ آیا فیس‌بوک به‌عنوان یکی از ابزارهای جهانی‌شدن، تضعیف‌کننده هویت فرهنگی است؟</span><span style="font-size: 12pt; font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA">پژوهش حاضر به‌صورت پیمایشی و </span><span style="font-size: 12pt; font-family: 'B Nazanin';" lang="FA">با </span><span style="font-size: 12pt; font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA">استفاده از روش نمونه‌گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره‌گیری از پرسش‌‌نامه اینترنتی محقق­‌ساخته، با تکیه بر نظریه‌های کاشت و ساخت‌یابی گیدنز صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران جوان فیس‌بوک شهر اصفهان در سال 1391 تشکیل می‌دهند و حجم نمونه برابر با 424 نفر است.</span><span style="font-size: 12pt; font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA">نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که بین مدت زمان عضویت، میزان استفاده و میزان مشارکت و فعالیت کاربران در فیس‌بوک و هویت فرهنگی کاربران رابطه معنادار معکوس و بین واقعی تلقی کردن محتوای مطالب فیس‌بوک و هویت فرهنگی کاربران رابطه معنادار مثبتی وجود دارد. یعنی هر چه مدت زمان عضویت، میزان استفاده و میزان فعالیت و مشارکت کاربران در فیس‌بوک از سوی کابران افزایش پیدا می‌کند هویت فرهنگی کاربران ضعیف‌تر می‌شود. </span>fa_IR
dc.format.extent420
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Researchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات فرهنگی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Cultural Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2014.25.001
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی مجازیfa_IR
dc.subjectفیس‌بوکfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.subjectهویت فرهنگیfa_IR
dc.titleتأثیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک بر هویت فرهنگی جوانان شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه‌شناسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی، دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد