مرور اختلال‌های رفتاری و یادگیری بر اساس تاریخ انتشار

  • تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر کاهش مشکلات رفتاری تیزهوشان با موفقیت تحصیلی پایین 

    ارجمندنیا, علی اکبر؛ حسینی, افضل‌السادات؛ ولی زاده, سمیه (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)
    خودتنظیمی امر مهمی در موفقیت دانش اموزان است.هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش خودتنظیمی هیجانی بر کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان تیزهوش با موفقیت تحصیلی پایین بود، بدین منظور نمونه ای به حجم 30 نفر از دانشآموزان دختر تیزهوش ...

  • تقویت تفکیکی رفتارهای دیگر در کاهش پرخاشگری دانش آموزان با اختلال هوشی‌ 

    احمدی مقدم, فاطمه؛ غباری بناب, باقر؛ نصرتی, فاطمه (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)
    هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش تقویت تفکیکی رفتارهای دیگر بر کاهش رفتار‌های پرخاشگرانۀ دانشآموزان کم‌توان هوشی بود. در این پژوهش از طرح پژوهشی تک‌آزمودنی معروف به‌طرح AB استفاده شد و 5 نفر از دانش‌آموزان پسر کم‌توان هوشی ...

  • شناسایی انواع خطاهای دیکته‌‌نویسی در دانش‌آموزان ابتدایی 

    ناصرپور, محمد؛ درانی, کمال؛ صالحی, کیوان (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)
    شناسایی خطاهای شایع می‌تواند به فهم بهتر علل این خطاها و ارائه ‌راه‌کارهای موثر برای حذف یا تعدیل آن‌ها در کودکان دبستانی کمک کند. هدف پژوهش حاضر، تعیین میزان شیوع خطاهای دیکته‌نویسی دانش‌آموزان دختر و پسر پایه اول، دوم و ...

  • روش درمانی مبتنی بر تعامل مادر-کودک برای علامت‌های جسمی-کارکردی در کودکان 

    سلیمانی نیا, لیلا؛ بهرامی احسان, هادی؛ حبیبی آشتیانی, نسترن؛ قربانی, نیما (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)
    شواهد بالینی و پژوهشی حاکی از تأثیر تعامل مادر-کودک روی مشکلات جسمی کارکردی کودکان و نوجوانان می‌باشند. بنابراین بهبود تعامل مادر-کودک را می‌توان درمانی برای این علامت‌ها مطرح کرد. بنابراین هدف پژوهش حاضر طراحی یک روش ...

  • اثربخشی بسته ترمیمی قابلیتهای حرکتی بر بهبود مهارتهای حرکتی کودکان مبتلا به اتیسم 

    نظری, سمیه؛ حسن زاده, سعید (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)
    نقائص موجود در رشد و تحول مهارت های حرکتی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم، تاثیرات منفی گسترده‌ای در شکل‌گیری مهارت‌های ادراکی و شناختی پیچیده‌تر در این گروه برجا می‌گذارد. مشکلات حرکتی با میزان نقائص شناختی، اجتماعی، و حتی ...