مرور اختلالهای رفتاری و یادگیری بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر کاهش مشکلات رفتاری تیزهوشان با موفقیت تحصیلی پایین (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)خودتنظیمی امر مهمی در موفقیت دانش اموزان است.هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش خودتنظیمی هیجانی بر کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان تیزهوش با موفقیت تحصیلی پایین بود، بدین منظور نمونه ای به حجم 30 نفر از دانشآموزان دختر تیزهوش ...
 
- 
تقویت تفکیکی رفتارهای دیگر در کاهش پرخاشگری دانش آموزان با اختلال هوشی (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش تقویت تفکیکی رفتارهای دیگر بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانۀ دانشآموزان کمتوان هوشی بود. در این پژوهش از طرح پژوهشی تکآزمودنی معروف بهطرح AB استفاده شد و 5 نفر از دانشآموزان پسر کمتوان هوشی ...
 
- 
شناسایی انواع خطاهای دیکتهنویسی در دانشآموزان ابتدایی (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)شناسایی خطاهای شایع میتواند به فهم بهتر علل این خطاها و ارائه راهکارهای موثر برای حذف یا تعدیل آنها در کودکان دبستانی کمک کند. هدف پژوهش حاضر، تعیین میزان شیوع خطاهای دیکتهنویسی دانشآموزان دختر و پسر پایه اول، دوم و ...
 
- 
روش درمانی مبتنی بر تعامل مادر-کودک برای علامتهای جسمی-کارکردی در کودکان (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)شواهد بالینی و پژوهشی حاکی از تأثیر تعامل مادر-کودک روی مشکلات جسمی کارکردی کودکان و نوجوانان میباشند. بنابراین بهبود تعامل مادر-کودک را میتوان درمانی برای این علامتها مطرح کرد. بنابراین هدف پژوهش حاضر طراحی یک روش ...
 
- 
اثربخشی بسته ترمیمی قابلیتهای حرکتی بر بهبود مهارتهای حرکتی کودکان مبتلا به اتیسم (دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران, 2018-02-20)نقائص موجود در رشد و تحول مهارت های حرکتی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم، تاثیرات منفی گستردهای در شکلگیری مهارتهای ادراکی و شناختی پیچیدهتر در این گروه برجا میگذارد. مشکلات حرکتی با میزان نقائص شناختی، اجتماعی، و حتی ...
 



