• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
    • دوره 12, شماره 46-47 بهار و تابستان 99
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
    • دوره 12, شماره 46-47 بهار و تابستان 99
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر تعاملی بودن فناوری و سهولت استفاده با نقش میانجیگری تعامل شناختی و اعتبار ادراک شده بر یادگیری خود اظهاری بازدیدکنندگان موزه علوم و فناوری ایران

    (ندگان)پدیدآور
    زمانی, یدالهنظری, فریبا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    729.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تعاملی بودن فناوری و سهولت استفاده با نقش میانجی‌گری تعامل شناختی و اعتبار ادراک شده بر یادگیری خود اظهاری بازدیدکنندگان موزه علوم و فناوری ایران بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ رویکرد توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری، بازدیدکنندگان از موزه علوم و فناوری ایران بودند. بر اساس جدول کرجسی و مورگان، با استفاده از نمونه‌برداری تصادفی ساده 322 نفر به عنوان نمونه آماری مورد نیاز انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته (برگرفته از مقاله جسی پالوود (2017) مشتمل بر 5 بعد و 20 گویه بود. از آزمون کولموگراف-اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر و نرم‌افزارهای SPSS و LISREL استفاده شد. در این فرایند، آنالیزهایی همچون محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، آمار توصیفی در خصوص متغیرهای پژوهش، آزمون کولموگراف-اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر به انجام رسید. نتایج نشان داد که تعاملی بودن فناوری اطلاعات و سهولت استفاده از فناوری بر یادگیری بازدیدکنندگان موزه تأثیر دارد و در این میان متغیرهای تعامل شناختی و اعتبار ادراک شده نقش میانجی را ایفا می‌کنند. همچنین، نتایج نشان داد که از میان متغیرهای تحقیق، تعامل شناختی (0/61) قوی­ترین تأثیر را بر یادگیری بازدیدکنندگان موزه دارد.
    کلید واژگان
    اعتبار ادراک شده
    تعاملی بودن فناوری
    تعامل شناختی
    سهولت استفاده
    موزه علوم و فناوری ایران
    یادگیری خود اظهاری

    شماره نشریه
    464799
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
    استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.

    شاپا
    2008-451X
    URI
    https://dx.doi.org/10.30481/shams.2020.118004
    http://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_118004.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437635

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب