نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسدی گرجی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorطبری, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorباقرزاده, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorقلی پور کنعانی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T19:03:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T19:03:28Z
dc.date.available1399-07-22T19:03:27Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T19:03:28Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-07-11en_US
dc.date.submitted1399-04-21fa_IR
dc.identifier.citationاسدی گرجی, محمدحسین, طبری, مجتبی, باقرزاده, محمدرضا, قلی پور کنعانی, یوسف. (1399). هماهنگی استراتژی مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی: مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق مازندران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 12(23), 239-259. doi: 10.22080/jem.2020.19259.3269fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2020.19259.3269
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_2925.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436379
dc.description.abstractبا توجه به نقش کلیدی منابع انسانی در خلق مزیت رقابتی و لزوم برنامه­ریزی برای مدیریت این دارایی‌ها، پژوهش حاضر در پی شناسایی استراتژی مدیریت منابع انسانی شرکت و سایر معاونت­ها براساس رویکرد نقاط مرجع استراتژیک (SRP) و تعیین نوع ساختار سازمانی شرکت و واحدها به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در اجرای استراتژی می­باشد. نوآوری پژوهش حاضر شناسایی ساختار همسو با استراتژی­های منابع انسانی بین واحدهای موجود در شرکت توزیع نیروی برق مازندران است. روش تحقیق پژوهش حاضر، به صورت توصیفی و پیمایشی است. در پژوهش از سه چک لیست جهت شناسایی متغیرهای متمایز و رهبری هزینه، متغیرهای استخدام از بازار کار داخلی و خارجی، تعیین استراتژی مدیریت منابع انسانی و تعیین نوع ساختار سازمانی استفاده شده است. جهت تجزیه­وتحلیل داده­ها از روش­های آماره استنباطی استفاده شده است. یافته­ها نشان داد؛ استراتژی منابع انسانی در کل شرکت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و ساختار سازمانی برای اجرای آن همسو تشخیص داده شده اما بعضی از واحدها از لحاظ ساختار و نوع استراتژی باید اصلاحاتی را انجام دهند.fa_IR
dc.format.extent749
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2020.19259.3269
dc.subjectاستراتژیfa_IR
dc.subjectاستراتژی منابع انسانیfa_IR
dc.subjectساختار سازمانیfa_IR
dc.subjectمدل مرجع استراتژی منابع انسانیfa_IR
dc.subjectشرکت توزیع برقfa_IR
dc.titleهماهنگی استراتژی مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی: مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمدیریت استراتژیک(استراتژهای منابع انسانی- استراتژی های تولید- استراتژی های سرمایه گذاری- استراتژی های بازار و رقابتی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه مدیریت، واحد قائمشهر،دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue23
dc.citation.spage239
dc.citation.epage259
nlai.contributor.orcid0000-0002-7039-0978


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد