هماهنگی استراتژی مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی: مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق مازندران
(ندگان)پدیدآور
اسدی گرجی, محمدحسینطبری, مجتبیباقرزاده, محمدرضاقلی پور کنعانی, یوسفنوع مدرک
Textمدیریت استراتژیک(استراتژهای منابع انسانی- استراتژی های تولید- استراتژی های سرمایه گذاری- استراتژی های بازار و رقابتی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به نقش کلیدی منابع انسانی در خلق مزیت رقابتی و لزوم برنامهریزی برای مدیریت این داراییها، پژوهش حاضر در پی شناسایی استراتژی مدیریت منابع انسانی شرکت و سایر معاونتها براساس رویکرد نقاط مرجع استراتژیک (SRP) و تعیین نوع ساختار سازمانی شرکت و واحدها به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در اجرای استراتژی میباشد. نوآوری پژوهش حاضر شناسایی ساختار همسو با استراتژیهای منابع انسانی بین واحدهای موجود در شرکت توزیع نیروی برق مازندران است. روش تحقیق پژوهش حاضر، به صورت توصیفی و پیمایشی است. در پژوهش از سه چک لیست جهت شناسایی متغیرهای متمایز و رهبری هزینه، متغیرهای استخدام از بازار کار داخلی و خارجی، تعیین استراتژی مدیریت منابع انسانی و تعیین نوع ساختار سازمانی استفاده شده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماره استنباطی استفاده شده است. یافتهها نشان داد؛ استراتژی منابع انسانی در کل شرکت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و ساختار سازمانی برای اجرای آن همسو تشخیص داده شده اما بعضی از واحدها از لحاظ ساختار و نوع استراتژی باید اصلاحاتی را انجام دهند.
کلید واژگان
استراتژیاستراتژی منابع انسانی
ساختار سازمانی
مدل مرجع استراتژی منابع انسانی
شرکت توزیع برق
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری گروه مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.عضو هیئت علمی گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران
عضو هیأت علمی گروه مدیریت، واحد قائمشهر،دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران
شاپا
2008-62372476-5287




