| dc.contributor.author | علی فیاضی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-22T18:12:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-13T18:12:32Z | |
| dc.date.available | 1399-07-22T18:12:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-13T18:12:32Z | |
| dc.date.issued | 2013-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2013). Kanz Philosophia, 2(3), 5-36. | en_US |
| dc.identifier.issn | 2442-5451 | |
| dc.identifier.issn | 2407-1056 | |
| dc.identifier.uri | http://rosh.journals.miu.ac.ir/article_1.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/434276 | |
| dc.description.abstract | چکیده
یکی از مسائل اساسی در دانش کلام، بحث از فلسفه و چرایی تکلیف است. متکلمان مسلمان و مکاتب کلامی اسلامی در این باره نظریات مختلفی ارائه کردهاند. معتزلیان، فلسفه تکلیف را در معرض نفع و ثواب قراردادن مکلّف میدانند و امامیه، پاداش اخروی، نظم بخشیدن به زندگی اجتماعی و رشد و تکامل انسان را غرض و فایده تکلیف معرفی میکند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Sekolah Tinggi Filsafat Islam Sadra | en_US |
| dc.relation.ispartof | Kanz Philosophia | en_US |
| dc.relation.ispartof | Kanz philosophia | fa_IR |
| dc.subject | فلسفه تکلیف | fa_IR |
| dc.subject | عوض | fa_IR |
| dc.subject | ثواب | fa_IR |
| dc.subject | پاداش اخروی | fa_IR |
| dc.subject | زندگی اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | تکامل انسان | fa_IR |
| dc.title | فلسفه تکلیف از منظر متکلمان مسلمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 5 | |
| dc.citation.epage | 36 | |