ظرفیتسازی نهادی و طراحی راهبرد دیجیتالی: راهکار افزایش کارامدی دیپلماسی در قبال رسانههای ارتباطی - اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
وحیدی, موسیالرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فرایند تحول دیجیتالی و گسترش نقش رسانههای ارتباطی- اجتماعی، باعث تحول عمیق در محیط اجراء و هدایت دیپلماسی و نحوه ارتباط و تعامل آن با مخاطبین شده است. در واقع، رسانههای ارتباطی- اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی دیپلماسی در هدایت الگوریتمی اطلاعات، تولید محتوی مخاطب محور و رقابت با روایتهاو داستانهای رقیب به منظور شکل دهی و جلب حمایت افکار عمومی تبدیل شده اند. در پاسخ به این سئوال که مهمترین پیامدهای رسانههای ارتباطی- اجتماعی بر دیپلماسی چیست؟ و موثرترین روش جهت افزایش کارامدی آن در استفاده از این رسانههاکدام است؟ ادعای نویسنده این است که موفقیت دیپلماسی، منوط به درک درست فضای آن لاین، ظرفیت سازی نهادی و طراحی راهبرد دیپلماسی دیجیتالی است. حرکت از مدل انفعالی و یکسویه انتشار اطلاعات به سمت مدل تولید دانش و مشارکت در ساخت معانی و تعامل فعال با مخاطبین، زمینه تبدیل برون دادهای دیپلماسی دیجیتالی به بروندادهای محسوس در سیاست خارجی را تسهیل میکند.
کلید واژگان
تحول دیجیتالیرسانههای ارتباطی- اجتماعی
راهبرد دیپلماسی دیجیتالی
ظرفیتسازی نهادی
آموزش مهارتهای جدید
کاربرد الگوریتم در دیپلماسی
دیپلماسی توئیتری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01




