دوره 1, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
گفتمان عقل و دین در توصیف خدا در قرون وسطی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-12-21)دوران قرون وسطی،با وام گیری از فضای فکری یونان باستان و همچنین بهره گیری فراوان ازآموزه های مسیحیت،ترکیبی بی بدیل از آمیزش دین و فلسفه ارائه داد که در نوع خود یگانه بود. اینکه فلسفه چه واکنشی در مقابل ورود آموزه های دینی ...
-
فلسفه تربیت بدنی با رویکرد اسلامی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-12-21)جایگاهی که در معارف اسلامی اعم از قرآن و سنت و تحلیلهای اندیشمندان و فیلسوفان مسلمان، برای تربیتبدنی در نظر گرفته میشود، فلسفۀ تربیتبدنی در مبانی اسلامی را سامان میبخشد. هر کدام از مکتبهای فکریِ غرب برای تربیتبدنی ...
-
مبانی مشروعیت قدرت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-12-21)مؤلّفه مشروعیّت در یک نظام سیاسی،اساس ومبنای حاکمیّت حا کمان واطاعت شهروندان ازقدرت سیاسی است. دربستر تحوّل تاریخی در جوامع انسانی اعم از غربی وشرقی، در ابتداء حاکمان، واجد فرّه الهی بودند. نظریه¬های حق¬الهی،مشروعیّت¬الهی ...
-
نقد حسن وقبح شرعی غزالی بر مبنای اخلاق کانت
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-12-21)امام محمد غزالی معروف به حجت الاسلام (450-505 ه.ش) و کانت(1804-1734.م) دو چهره فلسفی بسیار مهم در تاریخ بشرهستند که با نوآوری در مهمترین مسائل اخلاقی تاثیرات فراوانی در تفکر جوامع خود پیرامون اخلاق بر جای گذاشته اند. هدف ...
-
ایمان ضد واقع گرایانه ی کیوپیت و نقد ان از منظر دیویس
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-12-21)دان کیوپیت یک مسیحی ضدواقع¬گراست. او خدای سنتی واقع¬گرایانه را قبول ندارد و می¬گوید زمانی مردم، خداوند را وجودی واقعی و عینی می¬پنداشتند که در یک جهان نامرئی وجود داشت ولی ما امروزه پی برده¬ایم که خداوند همان ارزش¬هایی است ...
-
بررسی کارکرد تقویمی اگو در پدیدار شناسی استعلایی هوسرل
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-12-21)بخش عمده ای از تلاش های هوسرل در توصیف نحوه عملکرد آگاهی، به بحث اگو و چگونگی کارکرد تقویمی آن اختصاص یافته است. هدف این نوشتار این است که نقش اگو در پدیدارشناسی استعلایی هوسرل و جایگاه محوری آن به عنوان «قطب این¬همان اعیان ...



