• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اقتصاد کشاورزی و توسعه
    • دوره 19, شماره 75
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اقتصاد کشاورزی و توسعه
    • دوره 19, شماره 75
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تجزیه و تحلیل ساختار بازاریابی محصولات کشاورزی ایران مطالعه موردی محصول مرغ

    (ندگان)پدیدآور
    برابری, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    329.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی از نظر اقتصادی بارویکرد بخشی، مدیریت بازار و ساختار بازاریابی محصولات کشاورزی (به‌ویژه با توجه به مسئله مهم جهانی شدن) است. به ‌منظور مطالعه این مهم با استفاده از روشهای مطالعه اسنادی و کتابخانه‌ای، اطلاعات ماهانه طی سالهای 1386-88 بررسی شده است. براساس تحقیق حاضر، مهمترین عوامل در ساختار بازاریابی محصولات کشاورزی عبارتند از: دانش ناکافی در مدیریت بازار و بازاریابی، طولانی بودن مسیر بازاریابی، بالا بودن حاشیه بازاریابی، حمل و نقل، نبود اطلاعات منسجم در بازار، چندگانگی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دربازار و بازاریابی، دخالت دولت به‌ طور مستقیم در بازار، نبود و یا کمبود زیرساخت‌های لازم دربحث بازار و بازاریابی محصولات کشاورزی و غیره. با توجه به نتایج تحقیق، روند حاشیه بازاریابی وسهم آن به قیمت مصرف‌کننده نشان می‌دهدکه این رقم ضمن دارا بودن نوسانهایی، همواره فزاینده بوده است بدون اینکه خدمات بازاریابی بهبود لازم را پیداکرده باشد. با عنایت به نتایج به دست آمده پیشنهاد می‌شود در راستای رسیدن به ساختار بازاریابی محصولات کشاورزی با رویکردتوسعه علمی،دولت ضمن تقویت بخشهای خصوصی ازطریق حمایت و نظام‌مندکردن فعالیتهای آنان، اقدام به ایجاد ویا توسعه زیرساخت‌ها و نیز موارد زیر کند: کاهش­هزینه‌های تولید و تجاری شدن تولید و عرضه، ارتباط وهمکاری مفید و مؤثر با سازمانها و مؤسسات­بین‌المللی در مدیریت بازار و بازاریابی­و شناساندن­آنها به گروه‌های­­ ذینفع، مشارکت در بازاریابی ­محصولات ­کشاورزی ­فقط ­در زمینه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و اعطای تسهیلات لازم و نیز استفاده از ساز و کارهای حمایتی .     طبقه‌بندی JEl : M38-M31-Q17
    کلید واژگان
    توسعه علمی
    ساختار بازاریابی
    مسیر بازاریابی
    حاشیه بازاریابی

    شماره نشریه
    75
    تاریخ نشر
    2011-05-22
    1390-03-01
    ناشر
    موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی
    Agricultural Planning, Economics, and Rural Development Research Institute (APERDRI)

    شاپا
    1022-4211
    2645-6443
    URI
    http://aead.agri-peri.ac.ir/article_58761.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/427918

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب