تأثیر کارآفرینی و بازارگرایی در عملکرد صادراتی تعاونی تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای استان تهران
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, جعفرخباز یگانه, محمدرضاالهیاری, محمدصادقنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضرتعیین تأثیر کارآفرینی و بازارگرایی در عملکرد صادراتی تعاونی تولید محصولات گلخانهای استان تهران بود. بدین منظور 119 نفر از فعالان در زمینه محصولات گلخانهای، که عضو تعاونی تولید در استان تهران بودند، به روش نمونهگیری کاملاً تصادفی ساده انتخاب شدند و دادههای لازم از طریق پرسشنامه از آنها گردآوری شد. روایی این پرسشنامه به تأیید خبرگان رسید و پایایی آن به کمک آزمون آلفای کرونباخ(89/0) مورد تأیید قرار گرفت. دادههای به دست آمده به کمک رگرسیون تحلیل شدند و نتایج نشان داد که کارآفرینی و بازارگرایی در عملکرد صادراتی تعاونی تولیدکنندگان محصولات گلخانهای استان تهران نقش داشته و شاخصهای شدت رقابتی و سرمایة مالی میزان تأثیر کارآفرینی بر عملکرد صادراتی محصولات گلخانهای را تعدیل کردهاند.
کلید واژگان
کلیدواژه ها: کارآفرینیبازارگرایی
عملکرد صادراتی
محصولات گلخانه ای
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتکارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
دانشیار ترویج و آموزش کشاورزی، گروه مدیریت کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت




