عوامل مؤثر بر نظام اطلاعات بازاریابی در تعاونیهای تولید روستایی استان مازندران
(ندگان)پدیدآور
هاشم زاده اتویی, روجااحمدپور, امیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر نظام اطلاعات بازاریابی در شرکتهای تعاونی تولید  روستایی استان مازندران انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش را کلیة مدیران عامل تعاونیهای تولید روستایی استان مازندران (183 =N) تشکیل دادند که از میان آنها، 125 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند (125=n). ابزار پژوهش پرسشنامهای بود که روایی آن با کسب نظر استادان و متخصصان فن و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ ( 73/0 - 97/0) تأیید شد.  طبق نتایج توصیفی تحقیق،  8/40 درصد پاسخگویان وضعیت نظام اطلاعات بازاریابی در تعاونیها را در سطح متوسط  ارزیابی کردند. بر این اساس میتوان گفت که وضعیت نظام اطلاعات بازاریابی در شرکت های تعاونی تولید روستایی در جایگاه مناسب قرار ندارد. طبق نتایج آزمون رگرسیون خطی چندگانه  به شیوه گام به گام،  چهار عامل اطلاعاتی- ارتباطی، مشارکتی، شخصیتی و تحصیلات به عنوان عوامل تبیین کننده و تأثیرگزار بر وضعیت نظام اطلاعات بازاریابی شناسایی شدند که در این میان، عامل مشارکتی با میزان بتای 365/0 بیشترین میزان تأثیر را در تبیین متغیر وابسته دارد. چهار عامل مذکور در مجموع 2/51 درصد از تغییرات  وضعیت نظام اطلاعات بازاریابی را تبیین کردند.
کلید واژگان
نظام اطلاعات بازاریابیتعاونی تولید روستایی
استان مازندران
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیسازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانعضو هیات علمی- واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران




